עד לפני הקורונה, ד' מאזור הצפון, אם חד הורית לארבעה ילדים קטנים, עבדה במשרה מלאה והרגישה שהיא מסתדרת לא רע. בחודש מרץ האחרון הכל השתנה כשהיא נאלצה להישאר בבית עם בנה הקטן שמתמודד עם מום בלב ובריאות, כדי לשמור עליו מחשיפה לנגיף. ד' מיד מילאה את טפסיה באתר של ביטוח לאומי וחיכתה כל חודש לכסף שיכנס. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

זה לא היה קל לד', שרגילה לעבוד כל החיים וכעת נאלצה להתרגל למציאות אחרת ולכסף שאמור להיכנס מהמדינה. היא גילתה אחריות ובדקה בכל חודש בדיוק כמה מגיע לה, היא אף התקשרה לוודא מראש שהכסף ייכנס בזמן - אך לא כך קרה.

ד' הייתה אמורה לקבל מענק בנוסף לקצבת ההכנסה, לה היא זכאית בחודשים שבהם היא יושבת בבית. לפני התאריך המיועד לקבלת המענק, היא התקשרה מראש למוקד הביטוח הלאומי כדי לוודא שלא ייעשו טעויות והמענק לא יקוזז עם קצבת ההכנסה שלה. כל המוקדנים הבהירו פה אחד שדבר כזה לא יקרה וד' זכאית לכל הכסף. ולמרות זאת, ביום שישי האחרון היא קיבלה רק את סכום המענק ולא את קצבת ההכנסה שהיא אמורה לקבל. 

"זה נכנס לי עמוק כמו סכין ללב"

ד' ניסתה פעמים רבות להשיג את מוקד ביטוח לאומי אך ללא הועיל. לכן, היא החליטה לפנות למוקד חיצוני של ביטוח לאומי שאמור לתת מענה לאזרחים. המוקדנית שענתה לה החליטה לברר עם מנהל המשמרת מדוע לא קיבלה את הקצבה שלה היא זכאית, רק שהיא שכחה לשים את השיחה בהמתנה - ד' שמעה את השיחה ביניהם והזדעזעה.  

למרות שלאורך כל השיחה שמרה ד' על קור רוח מול המוקדנית למרות הטעות שנעשתה לה, החליטה המוקדנית שד' עצבנית ושיתפה זאת עם מנהל המשמרת שלה שבתגובה אמר לה "שתגיד תודה שהיא מקבלת בכלל מענק". ברגע שהיא שמעה את דבריו, היא העירה להם שהיא שומעת את השיחה ביניהם ושהשיחה מוקלטת ואחרי כמה רגעים של שתיקה הם המשיכו לטפל לה בתיק. 

"הם אפילו לא טרחו להסתכל על מי שנמצא מולם - זה פשוט ריסק אותי"

 

"זה נכנס לי עמוק כמו סכין ללב", סיפרה ד' שסיימה את השיחה המומה, "הם אפילו לא טרחו להסתכל על המצב המשפחתי, על מי שעומד מולם, אני ממש לא בן אדם שייקח משהו שלא מגיע לו. אני עובדת כל החיים וגם ככה הסיטואציה קשה, אז לשמוע דבר כזה אחרי שבוע שאני מנסה לדבר איתם - זה פשוט ריסק אותי ואני התחלתי לבכות. איך בן אדם יכול לפתוח את הפה ככה? יש אנשים שזקוקים לכסף שנמצאים מאחורי השיחה - במצב שלנו כל שקל חשוב".  
 
תגובת ביטוח לאומי: "הגברת אמורה לקבל לא יאוחר מסוף השבוע את המענק הנוסף המגיע לה כדין. האמירה של העובד במוקד הטלפוני נוגדת מן היסוד את מדיניות החמלה, הסבלנות והסובלנות של עובדי הביטוח הלאומי. מרגע שנחשפנו למקרה התחלנו בבירור העניין וככל שיידרש יינקט גם הליך משמעתי בעניינו של עובד המוקד (שאינו עובד של ביטוח לאומי אלא מועסק בחברה חיצונית). הבוקר יזם מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי שיחת טלפון עם הגברת, התנצל בפניה על דבריו המקוממים של אותו עובד, וציין שאין לו כל כוונה לעבור לסדר היום על אירועים מעין אלו".