רוב החברות שעשו אקזיט בזמן הקורונה יצרו התעניינות עוד לפני פרוץ המגפה והיא פשוט לא מנעה את המשך המשא ומתן. כך "ספוט", חברה המספקת שירותי ענן, נמכרה ב-450 מיליון דולר. אפליקציית התחבורה הציבורית "מוביט" נמכרה לענקית אינטל בכמעט מיליארד דולר, ו"אופטימל פלוס", שמספקת שירותי תחזוקה ללוויני תקשורת בחלל, השלימה לאחרונה אקזיט ב-365 מיליון.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המשרדים של חברת "ספוט" בכלבו שלום מזכירים עסק נטוש או אפילו כזה שפשט רגל. אבל כך נראית היום חברה שהקימו כמה חבר'ה צעירים בוגרי ממר"ם כחלק מתרגיל בלימודים, ונמכרה לאחרונה ב-450 מיליון דולר.

"אתה לא מעכל באמת מה קורה, כי אתה עם כפכפים ולפעמים מכנסיים קצרים", תיאר את רגע החתימה דרך הזום מייסד ומנכ"ל "ספוט", עמירם שחר. הוא וחבריו פיתחו אלגוריתם שיודע לחסוך כסף לחברות על ידי בחירה נבונה של שירותי ענן זולים.

אקזיטים בימי הקורונה (צילום: החדשות 12, החדשות12)
הופעת זום של ליאור סושרד שנערכה לעובדי אפקטיב ספייס | צילום: החדשות 12, החדשות12

"אופטימל פלוס" פיתחה מערכת שאוספת ומנתחת דאטה שקשור במערכות ייצור של שבבים. אפשר לדמיין כמה קשה למכור חברה עם מוצר מורכב שכזה לענקית הטקסנית "נשיונל אינסטרומנטס" כשלא ניתן אפילו לצאת מהארץ.

"בוא נאמר שעברו עלינו מספר ימים ללא שינה של האם אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה", סיפר סמנכ"ל החברה יצחק (קיקי) אוחיון על המתח שלפני סגירת העסקה בתקופת הקורונה. "המסר שלהם היה "אנחנו, יש לנו תוכנית מאה שנים, עם כל הכבוד לקורונה, זה אירוע שיחלוף, אנחנו רציניים"", הסביר.

אנטי אייג'ינג ללווינים

מייסד ומנכ"ל אפקטיב ספייס אריה הלזבנד, מחלוצי תעשיית החלל בישראל, מכר לאחרונה את החברה שהקים ומספקת, שירותי תחזוקה ללוויני תקשורת בחלל. "יש היום כ-400 לווייני תקשורת בחלל, כ-20 עד 25 לוויינים פורשים כל שנה, מה קורה איתם?", תיאר הלזבנד.

"הלווינים מגביהים את עצמם 300 קילומטר ושם הם בעצם מתים - זה מסלול בית קברות. אז אנחנו מונעים את זה, אנחנו נצמדים אליהם ומאריכים להם את החיים" - ממש אנטי אייג'ינג ללווינים.