"הנחיה מצילת חיים": במכתב ששיגר אתמול (שלישי) בכיר במשרד התחבורה להסתדרות הלאומית הוא קבע כי הפסקת תקופות המנוחה של נהגי האוטובוסים לדקות בודדות מנוגד לתכלית החוק. נהג חייב לנוח במשך חצי שעה לפחות כל ארבע שעות נהיגה, כך לפי החוק, ואם בכוונתו לנהוג תשע שעות או יותר במשך שעה שלמה. ואולם, עד היום נהגו לא פעם חברות התחבורה הציבורית לחלק את זמן ההפסקה למקטעים רבים של דקות בודדות בין נסיעה לנסיעה. כעת מבהיר הבכיר להסתדרות: "עומדת לכם הזכות להגיש תלונה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מחקרים רבים שנעשו עד היום הצביעו על כך ששעות נהיגה מרובות ללא הפסקה מביאות לירידה בעירנות הנהגים ולעליה משמעותית בסיכון לתאונות דרכים. בתחקיר שפרסמנו רק לפני כחצי שנה נחשפו מקרים בהם נהגים באזור ירושלים קיבלו את ההפסקה המגיעה להם בחוק אבל במקטעים קצרים מרבע שעה שלא הספיקו להם להתרענן ובכך סיכנו את הנוסעים. ועדי הנהגים מנהלים מזה שנים מאבק כדי שההפסקות יינתנו ברצף.

תאונת האוטובוס ליד נתב"ג  (צילום: אביב הרץ, TPS)
צילום: אביב הרץ, TPS

בבדיקה שלנו ובמקרים אחרים הגיבו חברות התחבורה הציבורית כי הן פועלות בהתאם להנחיות, אלו שלכאורה לא מחייבות אותם בהפסקה רצופה. אלא שכעת, בעקבות המכתב ששיגר סמנכ"ל בכיר תנועה, אבנר פלור, התמונה משתנה. חברה שתאפשר לנהגים לנסוע מבלי שקיבלו הפסקות רצופות עוברת לפי פרשנותו הרשמית של משרד התחבורה על התקנות המחייבות וחשופה לתלונה.

_OBJ

במשרד התחבורה אישרו כי חידדו את ההנחיה. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית שפנה להנהלת משרד התחבורה בבקשה לבחון מחדש את יישומן של תקנות 168 מסר כי: "זהו עוד הישג מקצועי מציל חיים בנושא בטיחות לארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית. סוף סוף לאחר שנים של פרשנויות שונות יזכו נהגי אוטובוסים להפסקה ראויה של חצי שעה רצופה וליום עבודה שאיננו עולה על 12 שעות נהיגה כולל הפסקות והפיצולים בנסיעה. זהו צעד דרמטי. הנחייה זו מצילה חיים של ממש. אנו גאים להיות אלה שזכינו להוביל אותה".