התשתיות בכבישים וברכבת שהתקדמו בחסות הקורונה
בזמן שהמדינה כולה נעצרה - יש ענף אחד שהמשיך במלוא המרץ. הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל והשדרוגים ברכבת הואצו, ולוחות הזמנים לסיומם הפכו קצרים מהצפוי. גשר להולכי רגל, מחלף כרמיאל וחשמול רכבת ירושלים-ת"א – עמליה דואק יצאה לבדוק איך התקדמו העבודות ברחבי הארץ במהלך המשבר

ביום-יום אנחנו רגילים לפקקים ולעומסים הכבדים בכבישים, אבל הסגר בקורונה והתנועה הדלילה בדרכים אפשרו להאיץ את פרויקטי התשתיות ברחבי הארץ. בגזרת הכבישים והמחלפים, חברת נתיבי ישראל שמה גז.
"הבנו שזו תקופה שאנחנו צריכים לנצל לטובת תגבור והאצה של הפרויקטים התחבורתיים", אמר ארז פרייס מנתיבי ישראל, מנהל אגף ביצוע בחטיבת תשתיות הרכבת.
דוגמא אחת היא פרויקט הגשר להולכי הרגל מעל כביש 20, שקיבל קיצור של שנה לפחות בלוחות הזמנים. כך גם ההקמה של מחלף כרמיאל שהתקצרה בחצי שנה והוא ייפתח כבר בסוף שנת 2020. במקביל האיצו את עבודות הנתיב לתחבורה ציבורית בכביש 5 – מה שיקצר את לוח הזמנים בחצי שנה גם כן.
הרכבת עדיין לא חזרה לפעילות סדירה, אבל לפחות את זמן ההשבתה ניצלו שם לשדרוגים; 17 מבצעי תשתית גדולים יצאו לדרך בתקופת הקורונה, ובסך הכול תקופת הסגר חסכה לציבור כ-100 ימים של שיבושים בתנועת הרכבות בימי שגרה.
ההישג המרכזי בגזרה זו הוא חשמול קו תל אביב-ירושלים, פרויקט שלטענת הרכבת תוכנן להסתיים בספטמבר – והקדים את לוחות הזמנים ב-4 חודשים. עם החזרה לשגרה יחזרו גם הפקקים הבלתי נגמרים, הפעם על תשתית משודרגת.
