חברת אל על הודיעה היום (חמישי) לכ-6,000 עובדיה כי תאריך את החופשה ללא תשלום בה הם נמצאים בחודשים האחרונים עד לתאריך ה-30 ביוני. במכתב ששלח המנכ"ל לעובדים נימק כי הצעד מגיע כחלק מתכנית התייעלות של החברה והביע תקווה כי הטיסות יחודשו עד לחודש יולי. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"רק המציאות שלא בשליטתנו תקבע את אופן חזרת החברה לפעילות", כתב המנכ"ל גונן אוסישקין. "ענף התעופה הוא הראשון שנכנס למשבר ויהיה האחרון לצאת ממנו. היקף הנוסעים לא יחזור לקדמותו בטווח הנראה לעין. כתוצאה מכך חברות התעופה מפטרות עובדים ומתאימות את גודלן למציאות החדשה". 

רק לפני כשבועיים הגישה אל על בקשת סיוע מהמדינה בסך של 350-400 מיליון דולרים. זאת לאחר שבבקשה הראשונה שלה לסיוע, חברת התעופה הלאומית ביקשה מהמדינה רבע מיליארד שקלים. בדיונים הפנימיים בין הצדדים הסכום המדובר הוא 350 מיליון דולרים, אותם מבקשת החברה ללוות בערבות המדינה. חלק ניכר מהסכום – 200 מיליון דולרים – הינו כסף שהחברה חייבת ללקוחות בגין טיסות שבוטלו בשל התפרצות הקורונה. ברור שאל על לא תצליח להחזיק ללקוחות את כלל הסכום, ולכן מנסים כעת לגבש מנגנון פיצוי ללקוחות.

הדרימליינר החדש של אל על (צילום: באדיבות אל על)
המנכ"ל אוסישקין: "מקווה שהטיסות יחודשו עד יולי" | צילום: באדיבות אל על

במכתב ששלח המנכ"ל לעובדים, הסביר כי התנאי הראשון שהציבו המדינה והבנקים לקבלת ההלוואה הוא חתימה על הסכם עבודה שבמסגרתו תיושם באופן מלא תוכנית ההתייעלות שגובשה. "התוכנית נבנתה בהתאם לדרישות המדינה והבנקים, מתוך כוונה להבטיח כי לאל על תהיה יכולת פיננסית שתאפשר לנו את כיסוי ההפסדים בתקופת הקורונה לצד החזר ההלוואות הקיימות וההתחייבויות  החדשות שניקח על עצמנו", כתב. 

והוסיף: "מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת, היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו, הגם שמקורם בנגיף ולא בהתנהלות העסקית שלנו, מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו".