סמוטריץ': הרכבת לא חוזרת לפעול - ולא בגלל הקורונה
עומסים בקווים הבינעירוניים ונוסעים מתוסכלים: בעוד שהממשלה מאשרת הקלות לשורת ענפים, בענף התחבורה הציבורית עדיין ממתינים לאישור לחזור לשגרת פעילות מלאה. עד אז, הנוסעים נאלצים לנסוע בקווים חלופיים וארוכים: "היקף הפעילות - פחות מ-50% מבשגרה"


בעוד שהממשלה מאשרת עוד ועוד הקלות, בענף התחבורה הציבורית עדיין לא יודעים מתי הם צפויים לשוב לשגרה מלאה. עד אז, מי שזקוקים לשירותיה עדיין נאלצים להסתפק בשירות חלקי ועמוס במיוחד. עם זאת, לחדשות הגיעה הקלטה שבה נשמע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מודה כי הסיבה שרכבת ישראל לא חוזרת לפעילות לא קשורה לקורונה.
סמוטריץ' אמר בתגובה לשאלה שנשאל בנושא, כי הוא לא מחזיר את הרכבת לפעילות בגלל שהוא מעוניין להמשיך ולבצע עבודות תשתית. במשרד התחבורה ניצלו את תקופת הקורונה כדי לקדם את הקו בין תל אביב לירושלים, וכעת - למרות החזרה לשגרה, העבודות נמשכות על חשבון הציבור.
מקורות בשוק התחבורה הציבורית סיפרו ל-N12 כי היום נרשמו עומסים כבדים בתחבורה הבינעירונית, בה מותר להסיע באוטובוס יחיד 20 נוסעים בלבד. כך, למשל, מאות נוסעים שצריכים להגיע מהצפון לתל אביב נאלצו לנסוע בקווים מאספים במקום קווים ישירים ומשיקי-רכבת. באופן טבעי, התחושות קשות והנוסעים זועמים.
"אנו מפעילים בממוצע פחות מ-50% מהיקף הפעילות שלנו בשגרה ברחבי הארץ", אמר אחד המקורות ל-N12. "בקווים העירוניים תוספת השירות מרובה יותר מאשר מבקווים הבינעירוניים, אך הקווים המהירים עדיין לא שבו לפעילות", הוסיף.
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מסרו בתגובה: "המשק טרם חזר לשגרה מלאה. אנחנו פועלים על פי הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות. השירות עומד כבר על לא פחות מ-50%. מספר הנוסעים לא עלה, ועומד עדיין על 10% מבשגרה".