בימי הקורונה לא רק רשתות השיווק הגדולות הרוויחו, גם המכולות הקטנות. הן, שהיו בסכנה לא מעט זמן ובייחוד בשנים האחרונות – הצליחו להגדיל את המכירות שלהן. למרות שהמחיר יקר יותר, העדיפו ישראלים רבים את הזמינות, הנוחות – והמשלוחים המהירים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

רשתות השיווק אמנם הרוויחו לא מעט בחודש מרץ, כשכל הישראלים פקדו את רשתות השיווק והצטיידו בכמויות אדירות של מזון. בחודש אפריל הן כבר חוו ירידה של עד 20%, הלקוחות אז כבר החלו להעדיף את המכולות הקטנות – שם לא צריך לעמוד בתורים ולהסתכן בהדבקה.

הלקוחות לא רק הגיעו פיזית למכולות, אלא גם הזמינו מהן משלוחים. במקום שבועיים-שלושה עד שיגיע משלוח מרשת שיווק גדולה, להם זה לקח כמה שעות ספורות. "היה טירוף", אמר צורי יצחקוב מסופר שלומי בקריית אונו. "אנשים באמת העדיפו להגיע למכולות, כנראה. פשוט הציפו אותנו בעבודה".

אלירן חיימוב מסופר אקספרס מרקט, מספר שבתקופת הקורונה הייתה עלייה של בין 20-25% בשעות העבודה שלו ביחס ליום שבשגרה. "גם משלוחים, גם אנשים שבאים. אתה רואה גם יוזמה של אנשים צעירים שבאים לקחת לאנשים מבוגרים הביתה כי הם לא יכולים לצאת מהבית".