שגרת קורונה באוויר: העסקים והחנויות נפתחים מחדש ומתרגלים למציאות חדשה של מסכות וכללי היגיינה מחמירה. אך אם הייתם מגיעים היום (שני) לנתב"ג, כמעט שלא הייתם מכירים אותו. ריק, שומם – הכי רחוק מהתמונות שאליהם התרגלנו בטרמינל 3. נכון לעכשיו עוד אין תאריך יעד לפתיחת השמים לטיסות. חברת אל-על מעריכה שטיסותיה הסדירות יחזרו בהדרגה מחודש יולי, אך בקצב איטי מאוד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ניתן להסתכל על הנתונים בכדי להבין עד כמה נתב"ג מחוסר בפעילות בימים אלה. בחודש אפריל בשנה שעברה נחתו בנתב"ג 6,740 מטוסים, ואילו באפריל הזה נחתו 605 בלבד - צניחה של 91%. גם מספר הנוסעים נמצא בצניחה – מ-22,032,33 נוסעים ל-9,413 בלבד – צניחה של 99.5%.

כדי לבחון מתי ובאיזה אופן לפתוח את השמים לטיסות, במשרד הבריאות מעוניינים לעשות הערכת מצב בתחילת חודש יוני ולראות גם מה עושים בעולם לפני שהם מקבלים החלטות. מה שבטוח, בחברות התעופה כבר נערכים – כי גם להם ברור שבעידן הקורונה הטיסות והמטוסים יראו אחרת לגמרי ממה שאנחנו רגילים.

טיסות ריקות לאילת (צילום: באדיבות ישראייר)
בחברות התעופה חוששים: כיסא ריק בין נוסע לנוסע | צילום: באדיבות ישראייר

אם התרגלנו למושבים צפופים במחלקת תיירים, הקורונה תחייב שינוי דרמטי. הפתרונות האפשריים הם לשים בין הנוסעים מחיצות ממש או ליצור רווח של מושב בין הנוסעים - פתרון שכמובן החברות לא מעוניינות בו כי זה אומר פחות כרטיסים למכור בכל טיסה.  יש חברות שמציעות לשנות את אופן הישיבה - אחד הנוסעים בשורה יהיה הפוך, עם הפנים לכיוון השני.

בתקופת הקורונה, בטח עד שימצא חיסון, גם יחטאו יותר את המטוסים, וכבר עכשיו ברור שהמדים של הדיילים והדיילות יוחלפו, לפחות בתקופה הקרובה, לחליפות מיגון ומסכות.

אז כבר די ברור איך זה יראה. אבל מתי זה יקרה? זו השאלה שלתשובה אליה מחכים הרבה מאוד ישראלים, אבל אין הרבה אנשים בעולם שיודעים כרגע לענות עליה באמת.