מדגרת קורונה בתחבורה הציבורית: בתיעוד שהגיע לידי N12 נראים המונים מצטופפים אתמול (שני) בבוקר בקו 1 של המטרונית בחיפה. זאת בניגוד גמור להנחיות המגבילות את מספר הנוסעים והריחוק החברתי. באוטובוסים ברחבי הארץ וכן ברכבת הקלה בירושלים, אין לנהג יכולת באמת למנוע מאנשים כניסה ובכך - ההצטופפות מגיעה למצבים מסוכנים.

לעדכונים נוספים ושליחת שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

אחת הנוסעות מחיפה שוחחה עם N12 וסיפרה שהיו במקום גם קשישים להם נשקפת סכנת חיים של ממש. "במקום 45 אנשים היו במטרונית מאות אנשים, וזה ככה כל ארבע דקות בשעות השיא", תיארה סמדר בן שמואל, שצילמה את העומס במטרונית אתמול בבוקר. "אני ועוד רבים נוסעים כל יום מיישובים שונים בצפון לחיפה, כל עוד אין רכבת כולם מתנקזים למטרונית. ממש פחדתי לנסוע אתמול".

 

הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בי-ם - אין אפשרות לאכוף את ההנחיות. אילוסטרציה | צילום: Leonid Pilnik, 123RF

"ההתנהלות של הממשלה לא ברורה", הוסיפה, "מצד אחד אומרים לנו אל תפגשו את סבא וסבתא ומצד שני הקשישים נאלצים לנסוע באוטובוסים מלאים. אין כרגע שום חלופות, ופשוט שמין אותנו במדגרת קורונה".

במטרונית, כמו גם ברכבת הקלה בירושלים, אין לנהג יכולת לשלוט על כמות הנוסעים. הוא יושב בתוך תא בקדמת האוטובוס או הרכבת ואנשים עולים מכל הדלתות ומתקפים כרטיס. להנחיות שהגדירו במשרד הבריאות אין כל משמעות במצבים שכאלו, ואין באמת אפשרות לאכוף אותם.


מחברת דן המפעילה את המטרונית נמסר "אנו ב"דן" עושים ונעשה את הכל כדי למזער תמונות גודש באוטובוס ולהפוך סיטואציה שכזאת כחריגה לחלוטין, לבטח בתקופה שכזאת. יישום הנחיות בנסיעה עירונית פקוקה ומזדחלת עמוסה לעייפה בתחנות הורדה ועליה, אינה דומה כהוא זה לנסיעה בינעירונית מנקודה לנקודה".

"למרות מאמצי הנהג ופניותיו באמצעות מערכת הכריזה לציבור הנוסעים, בשעות שיא בוקר ואחה"צ גודשיפ נוסעים רבים את חמשת דלתות המטרונית ונבלעים בקלות רבה בתוככי האוטובוס. במצבים מסויימים בשעות השיא ברחבי המטרופולין, אנו עושים ונעשה את כל המאמצים האפשריים לשמור על ההנחיות וליצור התאמה ככל שניתן בין ההנחיות ובין המצב בשטח".

"לכן, יש ערך מוסף עצום למידת הבגרות והאחריות של הנוסעים והנהגים כאחד. להקפיד היטב על חבישת המסכה על הפנים, לא להידחק לאוטובוס שתכולתו מלאה באנשים ולגלות איפוק וסבלנות המתחייבים מהמצב".