לפני כשלושה שבועות נכנסו לתוקף הגבלות משרד הבריאות על המשק ואיתם גם ההגבלות על התנועה - וכבישי ישראל המתרוקנים מזכירים יותר את יום כיפור מאשר את ערב פסח. את הזמן הזה מנצלת חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הבונה את הרכבת הקלה בגוש דן על מנת להאיץ את העבודות ב-51 צמתים חשובים באזור. ל-N12 נודע כי בחברה החליטו, בניגוד לתכנון, להמשיך בעבודות גם בחול המועד פסח וזאת על מנת לנצל את הכבישים ריקים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תוכנית העבודה המואצת בצמתים צפויה לחסוך לציבור שיבושים תנועה קשים בהמשך, אחרי שיוסרו ההגבלות. מדובר בהקדמה דרמטית של לוח הזמנים העבודה בצמתים, חמישה חודשים לפני המועד המתוכנן. כלומר שינוי תאריך היעד מינואר 2021 לאוגוסט 2020. כך למשל, כבר האיצו את העבודה ב-7 צמתים מרכזיים בבת ים ופתח תקווה: הסיבים, דנקנר, רוטשילד אורלוב בפתח תקווה, ו-כ"ט בנובמבר, חשמונאים, בלפור והקוממיות בבת ים. בחברה מתכוונים להשלים את יתר 44 הצמתים בחודשים הקרובים.

מנכ"ל נת"ע חיים גליק (צילום: נת"ע)
מנכ"ל נת"ע חיים גליק | צילום: נת"ע

על מנת לבצע את הפרויקט החליטו בחברה כבר לפני שבועות להסיט עובדים, בעיקר עובדים סינים אשר עבדו בתשתית המנהור והמסילות, לצמתים הריקים בגוש דן. את המנהרות הם יוכלו להמשיך ולבנות ללא הפרעה לתנועה גם בהמשך. צוות ההאצה כולל 100 עובדים המחולקים ל-10 צוותים.

ואולם הקורונה לא הביאה רק ברכה לרכבת הקלה. על אף ההאצה בצמתים יש דווקא היתכנות גבוהה לעיכובים בקו האדום שהעבודה עליו אמורה להסתיים באוקטובר 2021. ל-N12 נודע כי עדיין לא נמצא פתרון להבאת מאות העובדים הסינים שהיו אמורים להגיע לישראל וכניסתם נאסרה בשל התפשטות המגפה. בחברה הציעו בידוד כפול עבור העובדים ומזהירים כי ללא הגעתם יהיו עיכובים משמעותיים.

הרכבת הקלה של גוש דן נוסעת (צילום: החדשות12)
הרכבת הקלה של גוש דן נוסעת | צילום: החדשות12

בנת"ע נערכים לעבודה תחת סגר מחמיר והחלו בתיאומים מול המשטרה ועל מנת לקבל אישורים מיוחדים. מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר ל-N12 ש"למרות הקשיים והמציאות הקשה, בנת"ע ממשיכים לפעול על פי לוחות הזמנים ותכנית העבודה הנוכחית, ועושים הכל כדי לפתוח את הקו האדום בזמן, לרווחת תושבי גוש דן". בינתיים לאור המצב הורה המנכ"ל על סיוע לספקים הרבים העובדים בשירות נת"ע. בין השאר הקדמת תשלומים, צמצום קיזוז מקדמות בעלויות של יותר מ-200 מיליון ש"ח.