מתווה פתיחת הרכבות נדחה השבוע פעם נוספת, על רקע אזהרותיו של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מגל שני, וברקע העלייה המסוימת בהיקף התחלואה. בינתיים – העומסים באוטובוסים ברחבי הארץ הולכים וגדלים. שרת התחבורה מירי רגב השתתפה היום (רביעי) באירוע השקת האוטובוס החשמלי המפרקי הראשון בישראל שנערך בירושלים - ואמרה כי היא מודעת לעומס ושהיא אף העבירה את התמונות החמורות לבר סימן טוב והזהירה מהתוצאות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"משרד התחבורה והרכבת היו ערוכים לפתיחת הרכבת כבר היום, בכל מגבלות משרד הבריאות: שוברים, מדידת חום, עמדות חיטוי, פקחים, כריזה", אמרה רגב. "עם זאת כולנו צריכים להבין שבכל זאת נתוני תחלואה שהולכים וגדלים מחייבים אותנו לעצור הכל כרגע. קבינט הקורונה התכנס בראשון וקיבל נתונים מדאיגים".

הצפיפות באוטובוסים (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)
הצפיפות באוטובוסים | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

רגב הוסיפה כי הוחלט לדחות שוב את פתיחת הרכבת עד לתחילת שבוע הבא אז משרד הבריאות יציג את נתוני ההדבקה העדכניים, והמל"ל יציג את מסקנותיו. "מקווה שנוכל לפתוח את הרכבת בשבוע הבא", ציינה. 

בנוגע לעומסים הכבדים באוטובוסים היא אמרה: "ראינו את התמונות של האזרחים מחכים בתחנות האוטובוסים, את העומס בתחנות האוטובוסים. שלחתי את התמונות גם לברסי ולגורמי הבריאות כדי שיראה שאם אנחנו לא נפזר את הנוסעים מוקד התחלואה יגדל. אין ספק שאם תפתח הרכבת זה יפזר את הנוסעים ויפחית את מוקדי הסיכון בתחנות האוטובוס".

הצפיפות באוטובוסים - קו 274 מתל אביב לרחובות (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית)
צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

עוד אמרה רגב: "אני מאמינה שתחבורה ציבורית, גם אוטובוס וגם רכבת, היא מענה אורגני לפתיחת המשק. זה קורה במקומות אחרים בעולם ואני מקווה שגם פה תתקבל החלטה כזאת".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית אמר בעקבות דברי רגב כי "אסור שנהגי ונוסעי האוטובוסים בתחבורה הציבורית ייפגעו. כדי להוריד את הצפיפות באוטובוסים יש להחזיר את אלפי הנהגים מהחל"ת באופן בהול לעבודתם. כיום האוטובוסים הפכו לפצצות קורונה מתקתקות בעקבות הצפיפות הרבה. ראשי משרד הבריאות חייבים לתת לכך את הדעת ולהקפיד לשמור על הנהגים והנוסעים לפני שנמצא את עצמנו בפני קטסטרופה תברואתית".