אחרי ההסגר - איך תיראה הדרך ליעד אחר? בנתב"ג כבר נערכים לתחילת הטיסות המסחריות לאחר ההשבתה בצל הקורונה. על פי ההודעות שמוציאות חברות תעופה ברחבי העולם, נראה שתאריך היעד לתחילת טיסות מסחריות יהיה תחילת חודש יולי. הערב (שלישי) הוצגו במהדורה המרכזית עיקרי השינויים הצפויים בנמל התעופה הישראלי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המתווה שגיבשו ברשות שדות התעופה ישנה את הדרך שבה התרגלנו לעבור את תהליך הצ'ק אין והשהייה בשדה. אלו העקרונות המרכזיים: 

-       הגעת נוסעים לפחות 4 שעות לפני הטיסה
-       כניסה לטרמינל לנוסעים בלבד, ללא מלווים
-       הצגת כרטיס עלייה למטוס ודרכון כבר בשער הטרמינל
-       רובוטים יבדקו חבישת מסיכה ומדידת חום בשער הטרמינל
-       בדלפקים תתבצע הפקדת מזוודות בלבד; לא תתבצע הנפקת כרטיסים במקום
-       צמצום מספר הקונים בחנויות הדיוטי פרי, בהתאם לתקן בקניונים

עקרונות אלו צפויים לחול על הנוסעים היוצאים מישראל. לגבי הנוסעים הנכנסים עוד קיימת ונידונה שאלה גדולה – איך אפשר לוודא שלא מייבאים קורונה לישראל.‎

נתב"ג ריק בימי קורונה (צילום: רויטרס, רויטרס_)
הטיסות יתחדשו בקיץ? | צילום: רויטרס, רויטרס_

בחברות תעופה זרות נערכים לאפשרות שבחודש יולי יחזרו לטוס לישראל. מנכ"ל חברת אל על הביע תקווה כי הטיסות יחודשו עד לחודש יולי - והודיעה לאחרונה לכ-6,000 עובדים כי יאריך את החופשה ללא תשלום שבה הם נמצאים בחודשים האחרונים.

הנתונים משקפים את המשבר העמוק בענף: בחודש אפריל בשנה שעברה נחתו בנתב"ג 6,740 מטוסים, ואילו באפריל הזה נחתו 605 בלבד - צניחה של 91%. גם מספר הנוסעים נמצא בצניחה – מ-22,032,33 נוסעים ל-9,413 בלבד – צניחה של 99.5%.

אתמול הדגמנו במהדורה המרכזית כיצד ייראו הטיסות בעידן הקורונה. המטוסים צפויים לעבור חיטוי בתדירות גבוהה ומדי הדיילים והדיילות יוחלפו לחליפות מיגון ומסכות.

גם מחלקות התיירים הצפופות ישנו את פניהן: הפתרונות האפשריים הם לשים בין הנוסעים מחיצות או ליצור רווח של מושב בין הנוסעים - פתרון שהחברות לא מעוניינות בו מכיוון שיוכלו למכור פחות כרטיסים. יש חברות שמציעות לשנות את אופן הישיבה - אחד הנוסעים בשורה יהיה הפוך, עם הפנים לכיוון השני.