לא רק אתם נשארים בבית: חברת גוגל מפרסמת היום (ראשון) דוח נתונים עולמי שמציג את תנועת המשתמשים שלה במהלך החודש האחרון, ומגלה שגם בישראל יש ירידה דרסטית של עשרות אחוזים של שהייה במקומות ציבוריים. הנתונים נאספו בצורה אנונימית באמצעות אפליקציית "גוגל מפות", שנמצאת בשימוש של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בגוגל מפות אנחנו יכולים לזהות מהן השעות הכי עמוסות בעסקים מקומיים באמצעות נתונים שמתקבלים אצלנו באנונימיות", כתבה ג'ן פיצפטריק, סגנית מנהל בכירה במטה הבריאות של גוגל, בבלוג הרשמי של החברה. "שמענו מרשויות הבריאות הציבוריות שאותם נתונים שאספנו יכולים לעזור להן להחליט החלטות קריטיות במלחמה בנגיף הקורונה". 

ישראל שוממת (צילום: doroneimagebank)
כיכר דיזנגוף בתל אביב שוממת | צילום: doroneimagebank

תל אביב ריקה (צילום: גלית סבג)
כבישים ריקים בתל אביב | צילום: גלית סבג

הנתונים מראים כי לאחר פרסום האיסור להשתתף באירועים של למעלה מ-100 איש בישראל (ב-11 במרץ) חלה ירידה תלולה בתנועת האנשים במרחב הציבורי. למעשה, הירידה החלה עוד קודם, כשהוטלה ההגבלה על איסור התקהלות של מעל ל-5,000 איש (ב-4 במרץ), אך חג הפורים הוציא אנשים רבים מבתיהם ובלם את הירידה במספר ימים.  

בסכימה של כל הנתונים, החל מ-16 בפברואר ועד ל-29 במרץ, ישנה ירידה של 67% ביציאה למסעדות, בתי קפה, קניונים, פארקי שעועים, מוזיאונים, ספריות ובתי קולנוע. כמו כן, ניתן לראות ירידה של 56% בהליכה לחופים, גנים ציבוריים וגינות כלבים. לעומת זאת, ישנה ירידה של 13% בלבד בהליכה לעסקים שנחשבים כחיוניים - כמו חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת. 

 

הירידה החדה בנתונים קיימת גם ביציאה למקומות עבודה - 59% פחות. גם ההתניידות של הישראלים באמצעות כלי תחבורה פחתה, והנתונים מציגים ירידה של 61% בשימוש בתחבורה ציבורית. כמובן שבמקום אחד בלבד ישנה עלייה - וזה כמובן הבית הפרטי. בגוגל מדווחים על עלייה של 31% בשהות בבתי המגורים.