אם אתם גרים באזור המרכז, או שהזדמן לכם להסתובב ברחובותיה של תל-אביב בשבועות האחרונים, אין מצב שפספסתם אותם. עם קסדה לראשם וארגז הקירור על אופנועיהם, הם עומדים לידכם ברמזור, או שנתקלתם בהם יושבים על הספסל כדי לאגור כוחות להמשך יום העבודה המפרך. בזמן שאנו ממלאים אחר צו משרד הבריאות ונשארים בבית, הם מדוושים ורוכבים על הכבישים השוממים, עושים את הדרך מהמסעדות היישר אל בתיכם, יחד עם המנה שהזמנתם. N12 ליווה יום בחייו של שליח אוכל, שבימי הקורונה, הפך לעובד חיוני במיוחד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רגע לפני שהוא פותח עוד יום עבודה מאתגר, שיכלול עשרות משלוחים ומפגשים עם עשרות לקוחות, יושב לירן ידדבסקי, שליח וותיק ומוערך בחברת WOLT לשיחה על האתגרים בתקופה המורכבת הזאת. "יש הרבה הזמנות ומשלוחים לצד הרבה דילמות - מצד אחד אנחנו צריכים למלא את הוראות משרד הבריאות ומצד שני צריכים לתת ללקוח את השירות בצורה מיטבית", מספר לירן על המציאות המורכבת שנכפתה עליהם. 

כמה שווים שליחים? צפו
אילוסטרציה | צילום: חדשות

לדבריו של ידדבסקי, בימי הקורונה, בהם רוב הציבור נאלץ לשהות בביתו, מספר ההזמנות והשליחויות היומי גדל בצורה משמעותית: "יש יותר עבודה. בסוף אנשים יושבים בבית. לצערי, הנאות החיים שלהם נקטעו בגלל משבר הקורונה, וכתוצאה מכך מגיעות הרבה יותר הזמנות". לירן גם מספר על היתרונות בלהיות שליח בתקופה זו: "הדבר הראשון שאני חושב עליו הוא שאני לא צריך לפחד שיקפוץ לי לכביש איזה מטורף שיחצה באור אדום. הכבישים ריקים וכמות המכוניות היא די דלה".

לירן ניסה לשתף את גולשי N12 באתגרים ובסכנות שעומדים מולו דווקא בימי הקורונה. "אני חייב להתרגל לנורמה שתהיה איתנו כאן לתקופה ארוכה - למשל לקחת איתי מגבון לפני שאני נוגע במשלוח מסיום, או לשטוף ידיים לפני ואחרי משלוח", סיפר. "אלה הרגלים שקשים לביצוע, ובגלל המצב אתה נאלץ להתרגל אליהם. בקטנוע נמצאת ערכת ניקיון שמאפשרת לי לחטא את עצמי וגם את המשלוח". 

מסעדנים נגד חברת השליחויות וולט
אילוסטרציה | צילום: החדשות 12

ידדבסקי שיתף בתגובות שהוא וחבריו השליחים מקבלים דווקא מהלקוחות שיושבים בבתים: "היחס הוא חם, בטח ובטח עבור אנשים שנמצאים ימים שלמים בבתים. במצב מורכב כזה שנכפה עליהם, הם מעריכים אותנו ויודעים להוקיר לנו תודה".  

את המשמרת לירן סיים לאחר עשר שעות בדרכים ויותר מ-25 לקוחות מרוצים שאליהם העביר, תוך שמירה על כללי הזהירות בימים האלה, את המאכלים המועדפים עליהם ממגוון מסעדות ברחבי גוש דן. רגע לפני שהוא מגיע לביתו הוא מסכם את היום שעבר עליו: "יש תחושת סיפוק מדהימה. אלה 10 שעות משמעותיות שעבורי הן ללא ספק משימה לאומית. לבוא ולתת שירות לאזרחי מדינת ישראל שנבצר מהם ללכת לבית קפה ומסעדה, שאלה ההנאות שלהם בחיים, והם צריכים להישאר בבית - אז לפחות שימשיכו ליהנות, בזמן שהם נאלצים להישאר בבית".