דרמה בתחנת הרכבת: ביום רביעי בשבוע שעבר, סמוך לשעה 14:00, דייל שרות ברכבת ישראל בשם עידן מלמד, שליווה שני נוסעים לקויי ראייה ברציף תחנת ההגנה בת"א, זיהה נוסעת שירדה למסילות הרכבת בניסיון לתפוס את כלבה שהשתחרר מהרצועה וברח אל המסילה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
 
עידן, שידע כי בתוך דקה צפויה להיכנס רכבת למסילה, עדכן מיד את אחראי המשמרת אסי אברהמי, שהיה בסיור שגרתי ברציף. אברהמי ועובד רכבת נוסף ששהה בתחנה, הודיעו לפיקוד הרכבות הארצי על האירוע ועצרו את תנועת הרכבות במסילה.

אסי אברהמי מנהל משמרת בתחנת ההגנה ועידן מלבד דייל  (צילום: רכבת ישראל)
אסי אברהמי מנהל משמרת בתחנת ההגנה ועידן מלבד דייל השירות | צילום: רכבת ישראל



מיד לאחר שדאגו לעצור את הרכבות, החל אברהמי במרדף אחר הנוסעת והכלב שהסתובבו על המסילה. מיד עם הגעתו לנוסעת ולכלבה הוא העלה אותם חזרה לרציף והציל את חייהם

אחרי שהגיעו למקום מבטחים הדרמה לא הסתיימה לאחר שהנוסעת גילתה כי במהלך המרדף נשמט מידה התיק ובו ארנק, כסף, תעודת זהות וטלפון סלולארי. אברהמי לא היסס, ירד שנית למסילה והחזיר לנוסעת את חפציה.

אברהם מדר, מנהל משמרת שעצר רכבות החולפות במסילה (צילום: רכבת ישראל)
אברהם מדר, מנהל משמרת שעצר את הרכבות החולפות במסילה | צילום: רכבת ישראל

מתחקור הנוסעת, שהייתה מבוהלת מהאירוע, עולה כי הכלב היה קשור ברצועה, אך לאחר שהשתחרר ממנה הוא החל בריצה אל המסילה. לאחר שיחה בה הבהיר צוות התחנה לנוסעת את חומרת מעשיה, היא שוחררה לדרכה. "מיד כשזיהיתי את הנוסעת יורדת למסילה הבנתי שמדובר על פוטנציאל לאסון כבד, כי ידעתי שתוך דקה צפויה להיכנס רכבת למסילה", מספר עידן מלמד, דייל השירות, "אני שמח שהצלחנו להציל את חיי הנוסעת וכלבה".

זהו לא המקרה החריג הראשון אותו מנהל מלמד, אשר מועסק ארבע שנים בתור דייל בתחנת ת"א ההגנה, ואף זכה לעיטורים ותעודות הצטיינות. בעבר אף השתתף בהצלת חייה של נוסעת שאיבדה את הכרתה בתחנה.