מסיבות בת המצווה הפכו בשנים האחרונות להפקה חד פעמית ומושקעת במיוחד, ומשנה לשנה נדמה כי היקף ועלות החגיגה רק הולכים ותופחים. גם השנה אלפי ילדות בישראל מתכננות את האירוע המושלם – שיכלול בין היתר אולמות אירועים מפוארים, כניסה מיוחדת, קייטרינג מושקע, סרטוני סלבס, הופעות ועוד ועוד. "בת מצווה ב-2020 זה לא כמו בת מצווה ב-2019", מסבירה רומי טייב, שתחגוג בקרוב יום הולדת 12. "אני מצפה שיהיו 500 לייקים בסטורי ואפילו יותר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אני רוצה שיסתכלו רק עלי, שהכניסה תהיה 'וואו'", אומרת נויה, התאומה של רומי. "זה חשוב לי ממש. שזה יצטלם, שיהיו סטורי ותמונות. אם זה לא מצולם - לא יאמינו לי". אמם של השתיים, כרמית, מסבירה כיצד בחרו את האולם לאירוע. "זה נהיה כמעט יותר מחתונה. כשבחרנו אולם, זה היה צריך להיות ברמה של חתונה. אם לא - לא עושים".

אחרי בחירת האולם והכניסה של כלת הבת מצווה, מגיע תורם של סרטוני המפורסמים, אטרקציה שהפכה לעסק מניב ורווחי. "רוצות שיעשו לנו סרטון עם מפורסמים שאנחנו אוהבות", מסבירה נויה. בשל הביקוש הבלתי נגמר, בפייסבוק כבר קמו קבוצות בהם ניתן לשתף סרטונים לילדים בעלי אותו שם. ישנם גם כאלה שמשקיעים ומפיקים סרטון נפרד לכל אחד. "פעם זה היה רק חתימה", נזכר טל מוסרי. "ואז החתימה הפכה להיות פאסה והסלפי נכנס לאופנה. היום הסלפי אאוט והסרטונים - אין. אכלנו אותה". יש גם מי שמינף את התופעה, ופתח עסק בו מוכרים ברכות אישיות תמורת כמה שקלים. ברכה מכוכב ילדים או ריאליטי מוכר בישראל תעלה כ-100 שקלים. בארה"ב, המחירים לברכות יום הולדת נעים בין 350 ל-2,500 דולר. תמיד יש לאן לשאוף.

האירוע כולו, כולל האולם, התלבושות המתחלפות, האוכל, המופעים המוזיקלים, קיר הסלפי והאטרקציות השונות יעלה בממוצע קרוב למאה אלף שקלים. בשביל כמה לייקים בסטורי – מדובר לכל הדעות, במחיר פעוט.