משבר הקורונה שצובר תאוצה מדי יום ממשיך לתת את אותתיו על המשק, ואחד הענפים שנפגעו באופן הקשה ביותר הוא ענף התעופה – שמובל בישראל על ידי חברת אל על. לאחר הירידה החדה בהיקף הטיסות, שהגיע לשיא בסגירת שמיה של ישראל, פנה היום (רביעי) מנכ"ל אל על גונן אוסישקין במכתב לעובדים. בדבריו, הוא שיקף להם את המצב המחריף של החברה בתקופה זו, ופנה לממשלה בבקשת סיוע של בין 200 ל-300 מיליון דולרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לצערי אינני איש בשורה בכל הקשור לסיוע של המדינה לאל על – סיוע קריטי ואין עדיין פריצת דרך", פתח המנכ"ל אוסישקין את מכתבו. "כל יום שחולף מחריף עוד יותר את מצבנו", תיאר בפניהם את המצב. הוא ציין כי הוגשה מטעם החברה הצעת פתרון למשרד האוצר שתסייע בהתמודדות עם האתגר.

הוא פנה גם לעובדים שעדיין נמצאים בפעילות והודה להם על חלקם במאמץ של אל על בשיתוף הממשלה להשבת הישראלים הנצורים בחו"ל ארצה בטיסות חילוץ מיוחדות. "לטוס בהתראה קצרה ליעדים אליהם לא טסנו מעולם ובזמן קצר - זו ההוכחה עד כמה קריטי שתהיה לישראל חברת תעופה לאומית", אמר.

צוות טיסת אל על בדרכו ללימה (צילום: סיון פרג')
בדרך לקריסה? צוות אל על באחת מטיסות החילוץ | צילום: סיון פרג'

ליבת דבריו הופנו לממשלה – שלדבריו חייבת לסייע לחברה לפני שתקרוס. הוא אמר שאם הממשלה לא תעזור לאל על – החברה לא תוכל להתקיים, והשלכות העניין יהיו כבדות: הוא ציין בין השאר אפשרות של אובדן של 2.5 מיליארד שקלים לתוצר הלאומי הגולמי, אובדן הניסיון והקשרים המקצועיים ואובדן זכויות הטיסה.

המנכ"ל הדגיש שמבחינתו החלופה לנפילת החברה באופן מוחלט היא מתן הלוואה מטעם המדינה בסכום של בין 200 ל-300 מיליון דולרים "שתאפשר לאל על להתאושש ולחזור במהירות לפעילות סדירה", כלשונו.

בנוגע לעובדי החברה הנמצאים בחל"ת, הביע אוסישקין הבנה למצבם. בהמשך מכתבו ציין כי "אין דרך לצאת מהמשבר הזה ללא צעדים והחלטות קשות וכואבות".