N12
פרסומת

פרסום ראשון: העובדים באל על יציגו לאוצר תוכנית להלאמת החברה‎

בצל משבר הקורונה פיטרה חברת התעופה כאלף עובדים והוציאה אלפים נוספים לחל"ת. בקשות הסיוע ממשרד האוצר לא נענו, וכעת - בצעד מפתיע - העובדים יוזמים תוכנית לרכישת החברה על ידי המדינה. במקביל, אל על הודיעה שתשלח רכבת אווירית להשבת המטיילים הישראלים שנתקעו בפרו

עמליה דואק
פורסם:
סכנה בנחיתות ובהמראות? (ארכיון)
צילום: פלאש 90, חדשות
הקישור הועתק

המשבר הכלכלי שהביא איתו נגיף הקורונה פגע קשות בענף התעופה והכניס את "אל על" לבור כלכלי עמוק. חברת התעופה ביקשה מהמדינה סיוע של 700-500 מיליון שקלים כדי לצלוח את המשבר, אך בינתיים לא הושגו הסכמות בין החברה לבין משרד האוצר. הערב (רביעי) אנחנו מדווחים שהעובדים המתוסכלים מבקשים לעקוף את ההנהלה - ובקרוב יגישו למשרד האוצר תוכנית כלכלית שכוללת הלאמה של החברה.

התוכנית שתוגש לאוצר תכיל שלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון החברה תולאם ותועבר לידי המדינה, בשלב השני היא תשוקם ובשלב השלישי – המדינה תמכור אותה מחדש לידיים פרטיות חדשות.

בעקבות המשבר שאליה נכנסה החברה, הודיעו ב"אל על" כי 4,500 עובדים יצאו לחופשה ללא תשלום וכ-1,000 נוספים פוטרו. העובדים שעומדים מאחורי התוכנית טוענים כי המשבר מול הנהלת החברה הוא חסר תקדים והם לא סומכים על ההנהלה ועל והבעלים הקיימים שיצליחו לחלץ את החברה מהבור העמוק.

חילוץ הישראלים מקוסקו, פרו
מטיילים ישראלים בקוסקו, פרו | צילום: באדיבות אמסלם טורס, mako חופש

בתוך כך, "אל על" הודיעה הערב שתשלח רכבת אווירית מיוחדת לחילוצם של קרוב לאלף ישראלים השוהים בלימה שבפרו. הרכבת האווירית תצא לדרכה הלילה בשעה 23:45 והיא תכלול שלושה מטוסים. מדובר ביעד אליו לא טסה החברה מעולם, ואורך הטיסה הינו למעלה מ-16 שעות. זו תהיה הטיסה הארוכה ביותר בתולדות "אל על".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הסבלצעד יוצא הדופן של החברה: "בשעת משבר או חירום, אל על פועלת ועושה כל שביכולתה על מנת להיחלץ לעזרה בכל נקודה על הגלובוס, להבטיח שישראל לא תהפוך לאי במצור ולשמר את הקשר האווירי של ישראל פתוח ככל שניתן".