כחלק מצעדי מיגור מגפת הקורונה ומניעת התקהלויות הוחלט ביום חמישי האחרון כי החל מהיום (שני) הנסיעות בקווי האוטובוס יצומצמו לכחצי, עד שתי נסיעות בשעה בקווים עורקיים בעיר ועד שלוש נסיעות בקווים בין עירוניים. מתיעודים מטרידים שהגיעו ל-N12 נראה כי המהלך יצר את האפקט ההפוך - בקווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ נרשם עומס חריג והתקהלויות בלתי מותרות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

נוסעים ונהגים אומרים ל-N12: "האוטובוסים הופכים למוקד התפרצות". בעקבות הדיווחים על העומסים החליט משרד התחבורה לתגבר נסיעות בקווים עורקיים בתוך הערים, אך הבהיר כי לא מדובר בהחלטה גורפת והחל ממחר יתגבר קווים בהם נרשמו עומסים. המטרונית בחיפה תתוגבר ל-5 נסיעות בשעה וגם קו 12 בבאר שבע יתוגבר.

בתיעוד שהגיע אלינו נראה עומס חריג הבוקר בקו 12 בבאר שבע, ההנחיה שבין נוסע לנסוע יהיה כיסא רק שניתנה על ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לא התקיימה כלל. "נהגים מדווחים על עומסים בתוך האוטובוסים בעקבות הוצאת אלפי נהגים ממעגל העבודה", מסרו בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית.

התנועה בכבישים פחתה משמעותית

יפית מאיר תושבת הקריות שעובדת בחטיבה עסקית בבנק ומסייעת לעסקים לצלוח את המשבר עלתה הבוקר ב-6:50 על המטרונית. "אני עולה ורואה כמות עצומה של אנשים שלא מביישת יום רגיל בשעות העומס", סיפרה, "אין לי רכב, אני עובדת חיונית והרגשתי שזו סכנת נפשות להגיע לעבודה. חל"ם זה כאן".

בתוך כך, בזמן שהתחבורה הציבורית עדיין עמוסה - הנתונים מוכיחים שהתנועה בכבישי ישראל פחתה באופן משמעותי. שלומי בירשן, האחראי על הטכנולוגיות המתקדמות במרכז ניהול התנועה הלאומי של חברת נתיבי ישראל אמר: "המערכות שלנו מזהות באופן מובהק שמירה על צמצום דרמטי של נפחי התנועה, הבאה לידי ביטוי בכבישים ללא עומסים, זו כמובן תולדה של קיום הנחיות משרד הבריאות. כך למשל, הבוקר ניתחנו כי מהירות הנסיעה על כביש 4 באזור מחלף אלוף שדה המהווה בדרך כלל 'צוואר בקבוק' הייתה גבוהה ב-210% מאותה שעה לפני 3 שבועות".