ביום שישי האחרון תיעד משה מקריית מלאכי התנגשות בין שני רכבים בשדרות בר יהודה בעיר. "בכביש הראשי נוסעים במהירות גבוהה, ורבים רוצים להיכנס לשכונה דרך הרחוב הצר", הסביר ל-N12. "במקרה הזה, אני רציתי להיכנס לשכונה, ונהג צעיר ברכב כהה הסתכל, כאילו כדי לקבל אישור לבצע פניית פרסה. הוא לא הסתכל במראה – ורכב, שגם בו נהג צעיר, נסע במהירות ולא הספיק לעצור".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שני הנהגים נפצעו באורח קל ופונו מהמקום בידי אמבולנסים. "מדובר בצומת מסוכן, שכבר היו בו הרבה תאונות בשנים האחרונות", סיפר משה, שהעביר את התיעוד לעמותת אור ירוק. "בכביש הראשי נוסעים במהירות גבוהה ורבים רוצים להיכנס לשכונה דרך הרחוב הצר.  חייבים לאסור על פנית הפרסה בצומת הזה. יש צומת נוסף, במרחק של שתי דקות נסיעה, שבו ניתן לעשות פרסה - ואז אפשר יהיה למנוע המון תאונות בצומת".

"צמתים עירוניים הם נקודת מפגש וקונפליקט שמגדילים את הסיכון לתאונת דרכים", הזכיר מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה. "לו היה קיים בצומת מעגל תנועה, שמסדיר באופן בטוח את הכניסה והיציאה מהשכונה ומאפשר בו בזמן גם פניית פרסה, ניתן היה למנוע את התאונה ועוד תאונות אחרות. הנתונים מראים כי מעגל תנועה בצומת מפחית את תאונות הדרכים ב-52%, ולכן לא צריך להמתין לעוד תאונות ועוד נפגעים - אלא כבר מחר בבוקר להסדיר את הצומת כדי שלא יהיו נפגעים בנפש בפעם הבאה"  

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2019 נהרגו 56 בני אדם ועוד 9,502 נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד – תאונות שמתרחשות בעיקר בצמתים עם בעיות הסדרה. מעגל תנועה מאפשר השתלבות בטוחה בצומת, וגם מרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב כך שלנהגים יש מרווח טעות רחב יותר וגם במקרה של פגיעה, עוצמתה פחותה.

ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il