תעופה בהתרסקות: נתב"ג מתרוקן, הלקוחות רוצים החזר ונהגי המוניות מודאגים
ההנחיות של משרד הבריאות הולכות ומתקשחות – ובינתיים נראה שהן אכן מוכיחות את עצמן – אך ענף התעופה משלם מחיר כבד, אולי כבד מנשוא. בצל ההחלטה הצפויה על בידוד לכל השבים מחו"ל, רשימת החברות שמפסיקות לטוס לישראל הולכת ומתארכת. בתווך – אלפי לקוחות חסרי אונים, שנותרו עם כרטיסי טיסה וללא פיצוי

מעט מאוד אנשים הגיעו אתמול (ראשון) לאולם הטיסות היוצאות בטרמינל 3. בין מעט האנשים שהגיעו, היה קשה במיוחד למצוא ישראלים. בחוץ, נהגי המוניות של נמל התעופה שרגילים להרבה מאוד עבודה - מתמודדים עם מחסור בנוסעים. וכשיש נוסעים, ההתמודדות לפעמים קשה אפילו יותר.
נהגי המוניות מספרים שהם הצטיידו במסכות, כפפות ואמצעי חיטוי: "אתה לא יודע מי יעלה לך למונית. זה יכול להיות בינגו. לקוחות שחוזרים מז'נבה אני אומר להם שאני לא בא. כל השדה ריק, זה לא עבודה בכלל מה שהולך פה".
מספר המדינות שבהן התפשט נגיף הקורונה ומשרד הבריאות דורש בידוד ביתי מהשבים מהן הולך וגדל, מה שגרם ללא מעט ישראלים לוותר על החופשה, ולבטל את הטיסה. רעות בטיש שאמורה הייתה לטוס בקרוב, סיפרה: "כרגע המצב הוא חוסר ודאות. בכל מקום רק נאמר לא לטוס לחו"ל. עם כל הרצון שלי, אני לא אוכל לטוס".

מאיר ואמיר אמורים היו לטוס לסקי: "ברגע שרצינו לבטל קיבלנו מענה דיי לקוני. חופשה של שבוע הופכת במצב הנוכחי לחופשה של שלושה שבועות כולל ההסגר – לכן גם אם לא נקבל החזר על החופשה, לצערי אנחנו לא נטוס"
רוב הנוסעים לא זכאים להחזר כספי. מי שהזמין טיסת לואוקוסט יפסיד את כל כספו, למעט מי שביטח את עצמו. מי שהזמין טיסה סדירה יכול לקבל במקרים מסוימים חלק מהכסף חזרה - תלוי במדיניות הכרטיס שלו. רק מי שחברת התעופה ביטלה לו את הטיסה יהיה זכאי להחזר מלא.
לכל זה, קיים חריג - אנשים מעל לגיל 65 , עולים חדשים ובעלי מוגבלויות רשאים לבטל את העסקה במידה שהזמינו אותה דרך הטלפון, ולא באמצעות האינטרנט.