חברת נת"ע הודיעה היום (שלישי) לבעלי העסקים בשדרות ירושלים שביפו, שמעברי החצייה בשדרות סמוך לחנויותיהם צפויים להיסגר ביום חמישי הקרוב. המעברים נבנו כדי לאפשר לקונים לחצות את אתרי העבודות ולהגיע לעסקים שבצד השני של הרחוב. המשמעות: הגישה למקום תיחסם משמעותית. אחד מבעלי העסקים הסביר: "גזר דין מוות - הורגים אותנו".   

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

סגירת מעברי החצייה בעוד יומיים, לפי המועד שהודיעה חברת נת"ע, מגיעה בניגוד להבטחות שניתנו לבעלי העסקים במקום. בהקלטת שיחה שהגיעה לידינו מציעה הנציגה בנת"ע לבעל עסק לפנות למוקד נת"ע ולמוקד העירוני כדי שיהיה תיעוד להתנגדות שלו ומבטיחה להציף את התלונות. "ההודעה ניתנה כמה ימים מראש כדי להציף את התגובות מהשטח. מציעה לפנות למוקד כדי שיהיה תיעוד לטירוף של זה בשטח" ,אמרה. 

שלומי לויאן בעל "סופר שוק" בשדרה סיפר על ההשלכה של סגירת מעברי החצייה: "גזר דין מוות עבורנו, עשרות אחוזים מהלקוחות פשוט לא יוכלו להגיע. מי שגר בצד השני של הכביש לא יוכל להגיע לחנויות. גם הסחורה שמגיעה מהצד השני באמצעות המשאיות והספקים - לא יוכלו להגיע אלינו".

לויאן המשיך וזעם על כך שבנת"ע הפרו את הבטחותיהם לסיוע לבעלי העסקים בשדרות ירושלים. "הבטיחו שיהיו אנשים שיעזרו לנו, שיהיו עובדים שצמודים לחנויות, יפנו את האשפה ויעזרו ללקוחות לקחת את הדברים לרכבים – הם לא עמדו בשום דבר", אמר. 

הדמיית הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו
הדמיית שדרות ירושלים לאחר בניית הרכבת הקלה | הדמיה: TheMarker, עיריית תל אביב-יפו

בעלי "המעדנייה של אבנר", הנמצאת גם היא בשדרות ירושלים, סיפר גם הוא על ההשלכות מסגירת המעברים: "עד עכשיו זה גזר דין, אתה גוסס כרגע, כשיסגרו את המעבר שצמוד לחנות שלי – זה גזר דין מוות. איך שאמרו לי את זה אמרתי להם בואו קחו את המפתח של החנות שלי ותתחילו לעבוד אתם, אתם הולכים להרוג אותנו".

"במשך כל העבודה פה, אומרים לי שמנסים לחסוך בעובדים שפותחים וסוגרים את הדלת, הם מנסים לחסוך בעובדים ואנחנו נמות מזה. אתה יודע מה זה למכור מזון במקום כזה? ", סיפר. 

מחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) נמסר בתגובה: "לצורך העבודות על הקו האדום העובר לאורך שדרות ירושלים, בכוונת נת"ע לסגור רק 3 מתוך 6 מעברי החצייה במקטע ארליך עד אילת, וזאת לאחר שנוספו בעבר מעברים בהתאם לדרישות הסוחרים. נת"ע מחוייבת לשמירת ביטחונם של הולכי הרגל, לכן סגירת מעברי החצייה נועדה בעיקר להרחיקם ממוקדי העבודה המסוכנים. מבדיקת נת"ע עולה כי מעברים אלה התאפיינו בתנועה דלילה בהשוואה לאחרים.

עוד הוסיפו בנתיבי תחבורה עירוניים כי "5 הצמתים לאורך הדרך יישארו פתוחים, והמרחק בין המעברים הפתוחים יעמוד על כ-100 מטרים לערך ואף פחות, כך שאין ממש בטענה לפגיעה בתנועת הולכי הרגל. האמירה כי החברה התחייבה שלא לסגור מעברי חצייה אינה תואמת את המציאות כלל, אך נת"ע מבינה את חששם של הסוחרים ועומדת איתם בקשר רצוף. יש לציין כי עם פתיחת הקו יהיו אותם הסוחרים המרוויחים הגדולים משדרוג התנועה ברחוב".