לרגל שבוע בטיחות בדרכים החל השבוע, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) נתונים מעודכנים על מספר תאונות הדרכים בכבישי ישראל מהשנה החולפת. למרות ירידה מסתמנת במספר תאונות הדרכים הקשות ובתאונות הדרכים בהן מעורבים אופניים חשמליים, חלה עלייה חדה בתאונות הקטלניות, ומספר התאונות בהן מעורבים קורקינטים חשמליים יותר מהוכפל.

החל מחודש ינואר השנה ועד לחודש ספטמבר, אירעו במדינת ישראל לא פחות מ-9,429 תאונות דרכים המוגדרות כ-"מורחבות", כלומר עם נפגעים - ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם במספר התאונות הקשות חלה ירידה, של כ-2%, ונפגעו בהן 17,157 בני אדם. לעומת זאת, במספר התאונות הקטלניות חלה השנה עלייה של 14% (228 תאונות לעומת 200).

השנה גם חלה עלייה של 18% במספר ההרוגים (249 לעומת 211), ומספר הפצועים קשה בתאונות נותר כמעט ללא שינוי: 1,635 השנה לעומת 1,638 ב-2018.

על אף התחושה שאופניים חשמליים מעורבים ביותר ויותר תאונות דרכים, השנה חלה דווקא ירידה במספר התאונות שדווחו למשטרה בהן הם היו מעורבים. מינואר 2019 ועד ספטמבר אירעו 961 תאונות דרכים כאלה, לעומת 1,361 בתקופה המקבילה אשתקד. בתאונות אלו נפגעו השנה 1,027 בני אדם, זאת לעומת 1,481 ב-2018. מתוך אותם פצועים, 12 נהרגו, 79 נפצעו קשה ו-936 פצועים קל. בנוסף, הרשויות מעריכות כי בתאונות שלא דווח עליהן למשטרה אושפזו בבתי החולים 400 נפגעים, מתוכם 121 במצב קשה.

זוג רוכב על קורקינט חשמלי בשדרות רוטשילד בתל אביב (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
רוכי קורקינט חשמלי בתל אביב | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

לעומת האופניים, הקורקינטים החשמליים מסמנים מגמה מדאיגה: השנה התרחשו 373 תאונות דרכים עם נפגעים שדווחו למשטרה בהן היו מעורבים קורקינטים, יותר מפי שניים בהשוואה לשנה שעברה - 143. בתאונות אלו נפגעו 391 בני אדם, לעומת 154 בתקופה המקבילה אשתקד. 27 בני אדם נפצעו קשה ועוד כ-60 נפצעו קשה בתאונות שלא דווחו.

מנתונים של כל שנת 2018 עולה כי כשליש מכלל ההרוגים בתאונות דרכים היו הולכי רגל. עוד עולה מהנתונים כי מעברי החצייה בישראל אינם מבטיחים חצייה בטוחה להולכי הרגל. כמעט 80% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו כבישים, נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים שנפגעו, 68.2% נפגעו במעבר חצייה ומבין בני 65 ומעלה, 73.2% נפגעו במעבר חצייה.