כך תהיי ילדה יפה בעיניי ד': הרב שלמה אבינר פרסם היום (חמישי) "עשרת הדברות לילה צנועה", בעזרתם ישמחו הבנות "את ריבונו של עולם". נעליים שקטות, בלי עגילים ובלי פוני, הם רק חלק מהרשימה בה יש גם דיבר "מקל": שרוול ארוך עד כף היד - בשונה מבית שאול, שם "כיסו גם את האצבעות". אישה שהתלוננה על הטרדה מינית מצד הרב הגיבה: "נחרדתי כשקראתי את הפוסט".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"עוד מעט אני בת מצווה ואני רוצה להיות ילדה יפה בעיניי ד' – כלומר, צנועה", פתח הרב אבינר את פרסומו. "לא אכפת לי מה אחרים במשפחה יאמרו עליי, אלו החיים שלי". 

"לא אגדל פוני, אפילו קצר, אלא אקלע שערותיי בצמות", כתב הרב. "אכפתר את החולצה עד הכפתור העליון ואפילו אלבש חולצה שהחלק התחתון של הצוואר מכוסה". ה"דיבר" השלישי לפי אבינר הוא לבישת "חולצה רחבה שמסווה צורת הגוף ולא שקופה כלל".

ילדות דתיות.  (צילום: יחסי ציבור)
כללי הצניעות של אבינר: בלי פוני או עגילים | צילום: יחסי ציבור

כלל נוסף "לילדה צנועה" הוא לדאוג לכפתורים קרובים, והבא אחריו הוא "שרוול ארוך עד כף היד". הרב הציג דרישה זו כמעין פשרה, משום ש"בבית שאול כיסו גם את האצבעות". על פי הרב אבינר על החולצה להיות מחוץ לחצאית, משום ש"אם היא בתוך החצאית, הבגד מתהדק למתניים" – וזה דבר אינו צנוע.

הדיבר השביעי הוא "חצאית רחבה המסתירה צורת הגוף גם בהליכה גם בישיבה", ועליה להגיע עד לקרסול. בכדי לגרום לדבר להישמע מזמין, הוא הוסיף: "אני דווקא אוהבת את אופנת השכבות".

הרב אבינר הוסיף כי על הילדות לנעול "נעליים שקטות בצבע צנוע, וללא עקבים", כשהדיבר העשירי והאחרון הוא "בלי עגילים, בלי תכשיטים ובלי קישוטים". את דבריו סיים במשפט "אלו עשרות הדברות שלי", והוסיף: "כך אני אשמח את ריבונו של עולם".

 

אחת הנשים שהתלוננו לפני 14 שנים בפני בית הדין הרבני כי חוו טראומה מינית על ידי הרב אבינר, הגיבה לפרסומו: "הגעתי אליו לטיפול לפני יותר מ-30 שנה עם רקע של פגיעה מינית, והוא דיבר על היצר המיני שלו". לדבריה הוא אמר אמירות בעלות אופי רומנטי, לקח אותה למקומות מוזרים ואף "היו נגיעות חטופות".

"יותר מ-100 רבנים גיבו אותו ויצאו נגדנו - ואפשרו לו להמשיך ולטפל בנשים במצוקה, כולל בית הדין הרבני", כתבה. "נחרדתי כשקראתי את הפוסט הזה, הוא מוכיח שוב שהרב אבינר יודע שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה והוא יזכה לגיבוי אדיר".

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר בתגובה: "הרב שלמה אבינר, מי ששתי נשים העידו שהטריד אותן מינית, חוזר לעסוק בגופן ובמיניותן של ילדות. אחרי שדאג לוויסות המיניות המתפרצת מקרסוליים של בנות 3, הגיע זמנו של הפוני של בנות ה-11. מוטב היה שאת מאמציו בתחום הצניעות ירכז אבינר בעצמו. הוא מוזמן לשאול את עצמו מדוע ילדות נתפסות עבורו כאובייקט מיני מגרה, ולמה יש מי שנושאות את נזקי מעשיו ה"צנועים" מזה שני עשורים".

משדולת הנשים נמסר בתגובה: "כשרב שוב ושוב מתעסק בגופן של ילדות, המסר הוא שילדות הן קודם כל מיניות מסוכנת שצריך להסתיר מהעין בכל דרך. זה משפיל כל ילדה ואישה בישראל, וזה צריך להדאיג את כולנו. הרב אבינר צריך להפסיק להתעסק בכיסוי ילדות ובהפיכתן לאובייקט מיני ובמקום זאת לרתום את מעמדו ואת כוחו כדי לקדם את המאבק באלימות מינית והפיכת החברה שלנו למקום טוב יותר עבור כולנו: ילדות, ילדים, נשים וגברים".

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר, מסר: "יותר מתוכן הדברים של הרב אבינר להנחיות לבוש, מה שמטריד הוא התיאור הסקסיסטי היורד לפרטי פרטים ומתאר את גופה של האישה מכף רגל ועד ראש. עצם המחשבה שלו על נערה בגיל מצווה כעל אובייקט מיני היא סוטה ומסוכנת. אבינר מקבל משכורת מכספי המיסים של כולנו, שעה שהוא מרעיל את נפשן של ילדות והופך את חגיגות המצווה שלהן - מאירוע התבגרות ערכי ומשמח, לאירוע של חרדה וצייתנות, של הסתרה ובושה".

סייעו בהכנת הכתבה: מיכל פעילן וכרמל ליבמן