בעקבות תאונת האוטובוס הקטלנית שהתרחשה אמש (ראשון) ליד נתב"ג, ב', שבעברו נהג בקו 947 של אגד, סיפר לחדשות 12 על התנאים הקשים של הנהגים שאולי היו חלק מהגורמים לתאונה הקשה. נ' מספר על שעות ארוכות בכביש, ללא הפסקה ובלי תנאים מתאימים ומזהיר מפני התאונה הבאה שעלולה להתרחש אם משהו לא ישתנה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ב', שנשאר בעילום שם, אמר כי הוא מוכן להתראיין כדי למנוע את התאונה הבאה. לטענתו הבעיה מתחילה בעקבות ההיררכיות שקיימות בחברת אגד, בין הנהגים הוותיקים לצעירים: "דואגים לוותיקים שיהיו להם מרווחים גדולים יותר בסידורים ולכן נותר מצב שהחברה הצעירים צריכים לטחון כי הוותיקים לא מוכנים לעשות כל דבר".

לטענתו הנהגים הצעירים צריכים "לסתום את הפה", כי הם מפחדים לאבד את מקום עבודתם. "אומרים לך ' יאללה תשטוף פנים ותצא'", סיפר הנהג שהוסיף כי משכנעים את אותם נהגים "לעלות בחזרה על ההגה", ללא הפסקה, אחרי שעות של נהיגה.

"שיבדקו טוב אם הנהג עשה הפסקה"

ב' סיפר כי נסיעה בכיוון אחד בקו 947 לוקחת 3 וחצי שעות ואף יותר: "זה קו מתיש, זה זכור לי כקו מתיש מאוד, שלפי דעתי צריך מנוחה מאוד ארוכה אחריו". בעקבות הדברים ב' אומר כי הוא מקווה "שיבדקו טוב מאוד אם הנהג בכלל עשה הפסקה".

מעבר לקו המדובר, הנהג הוסיף כי יש קווים נוספים שלדבריו מאוד מסוכנים. "בעייני זה היה רק עניין של זמן. מחר זה יכול לקרות גם לחבר אחר שלי אם הם ימשיכו בקצב הזה. אם הם לא יעשו את המנוחות ואת כל ההפסקות שלהם על פי התקנות הבאות - יש סיכוי שהתאונה הבאה תקרה עוד יומיים", אמר והוסיף כי "נהג שלא נח מתחיל לנקר על הכביש".

היום הוא סיפר כי הוא עובד בחברות הפרטיות ולא מוכן יותר לשוב לעבוד בתחבורה הציבורית, "גם לא בשביל 100 שקל לשנה", לדבריו. ב' מספר על "סכנת חיים" ממשית שיש בצורה בה הדברים עובדים לטענתו בחברה והוסיף: "אני מלא עליהם מפה עד לסבתא שלי על כל הנזקים שקרו לי במשך השנים האלה".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה: "מדובר באירוע מזעזע בקו שהנהגים נוסעים בו במשך שלוש שעות וחצי ברציפות. נהיגה רצופה   ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את מסקנות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ולעשות הכל כדי שתאונות מזעזעות מעין אלה לא יהיו מנת חלקנו".

מאגד נמסר בתגובה: "קו 947 הינו קו שרות בינעירוני רגיל ככל יתר הקוים הבינעירוניים של אגד אין בו כל סממן יוצא דופן של סיכון או קושי בנהיגה. נכונה העובדה שתשתית הכבישים בישראל  אינה עומדת בנשואה וריבוי כלי הרכב בכבישים ובעיקר בשעות הגודש ובתקופות של חופש וחגים מקשה מאד על כלל הנהגים זאת ועוד העובדה שאין עדיפות של ממש לנהגי הרכב הציבורי במרבית הכבישים בישראל מקטינה עד מאד את מהירותם המסחרית של האוטובוסים ומקשה עד מאד על ציבור הנהגים בתחבורה הציבורית. העדר מתן זכות דרך בכניסה וביציאה ממרכזי הערים מקשה אף היא על עבודת הנהגים בשרות הציבורי. נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקשה הזו, הינו אוחז כדין ברשיון לאוטובוס ציבורי הוא היה עירני ומדוייק בנהיגתו בקו זה ולאף גורם אין מושג מדוע נגרמה התאונה הקשה הזו ומה ארע לנהג בעת שהאוטובוס סטה ממסלולו לעבר תחנת ההיסעים ובהמשך לתעלה שבצידי הדרך. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע בכללותן ואנו סומכים ידינו על חקירת המשטרה תוך שיתוף פעולה מלא עם בוחני התאונה הקשה הזו".