בסרטון שרץ ברשתות החברתיות בימים האחרונים ניתן לראות צעיר משתולל עם הקורקינט שלו באמצע כביש מהיר, בזמן שחבר שלו מצלם אותו מתוך רכב נוסע. מנכ"ל אור ירוק טוען שהאירוע מייצג תופעה רחבה, ושישראל הגיעה למצב של "ג'ונגל תחבורתי". בהתאם, מנהל בית החולים איכילוב מעיד על כך שחל זינוק אדיר בכמות הפצועים שמגיעים לקבל טיפול עקב פציעות שקרו בזמן רכיבה על קורקינט חשמלי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בסרטון, שהגיע לעמותת "אור ירוק", נראה הבחור מרים את הגלגל הקדמי תוך כדי נסיעה ונוסע במהירות ללא קסדה על ראשו. במשך הנסיעה אף מרים הצעיר את רגליו באוויר, תוך כדי שחברו שמצלם אותו מהרכב הנוסע ומעודד אותו להמשיך ולהתעלם מצפירות נהגי הרכבים שנסעו לידם. 

אוחובסקי קורקינט (צילום: shutterstock Jose HERNANDEZ Camera 51)
"ג'ונגל תחבורתי", עלייה בתאונות של קורקינטים | צילום: shutterstock Jose HERNANDEZ Camera 51

"הסרטון מייצג את הכאוס ואת אווירת הבלגן שמתרחש לנגד עיננו בכל יום בכבישים", אמר בתגובה לאירוע ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "הקורקינט החשמלי הוא לא צעצוע אלא כלי תחבורה לכל דבר, כלי תחבורה שכבר גבה חיים. המדינה אישרה הכנסת אלפי כלים לכבישים מבלי לסלול מסלולי רכיבה בטוחים, מבלי להגדיל את האכיפה ומבלי לוודא שיש מוכנות לקליטת כל כך הרבה כלים".

"הרוכב מסכן לא רק את עצמו אלא גם אל חייהם של שאר משתמשי הדרך", הדגיש קיטה. עוד ציין מנכ"ל אור ירוק כי חלה עלייה חדה במספר המאושפזים מתאונות קורקינט חשמלי ברבעון הראשון של שנת 2019, ובשלושת החודשים הראשונים של שנה זו אושפזו 15 רוכבים שהיו מעורבים בתאונות דרכים. עלייה של 87.5%.

רועי אברהם ז"ל, בן ה-25 שנהרג כשרכב על קורקינט (צילום: באדיבות המשפחה)
רועי אברהם ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

רק בשבוע שעבר נפטר רועי אברהם לאחר שנפגע מרכב בזמן שרכב על קורקינט חשמלי. באמצעות כלי התקשורת  פנתה אימו של רועי בבקשה להוריד את הקורקינטים מהכביש. "זה מרתיח לי את הדם שהכניסו את הכלי הארור הזה כמו ברווזים במטווח כשהם חשופים לפגיעות על הכביש", אמרה האם. "אין חובה וגישה לקסדות, אפוד זוהר ואורות".

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל בית חולים איכילוב שאליו הובהל אברהם ז"ל ביום התאונה, העיד גם הוא על חומרת התופעה. "אנחנו רואים זינוק אדיר בכמות הפצועים שמגיעים מדי יום לבית החולים במצבי פציעה שונים כולל מוות", אמר פרופ' גמזו. "לצערנו, זה הפך לשגרה יומיומית כאן בבית החולים".

 

קיטה טוען שמשרד התחבורה הוא האחראי לוודא שהרשויות מתאימות את התשתית לנסיעת הקורקינטים, ועליו לדאוג שהמשטרה ופקחי התנועה יגבירו את האכיפה ויגדילו את המודעות לחבישת קסדה. "נוצר כאן ג'ונגל תחבורתי כמו במדינות העולם השלישי", הסביר. "ולכן, כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה חייבים לפעול בשילוב כוחות של כל הגורמים כדי להשיב את הסדר למדרכות ולכבישים במטרה למנוע נפגעים בנפש".

ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il