בשנים האחרונות גבר השימוש בקורקינטים ובאופניים חשמליים והפך את הכביש לכאוס תחבורתי שגובה נפגעים ואף הרוגים רבים. הצטרפנו למבצע האכיפה המשולב של המשטרה ושל עיריית תל אביב - במהלכו התגלה הג'ונגל התחבורתי החמור.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המשטרה והעירייה התחילו בהגברת את האכיפה - והקנסות כבדים:
על נסיעה על המדרכה, רכיבה ללא קסדה ואי-ציות לתמרור עצור - יינתן קנס של 250 שקלים
על נסיעה נגד כיוון התנועה - יינתן קנס של 500 שקלים ועוד 6 נקודות
על אי-ציות לרמזור אדום - יינתן קנס של 1500 שקלים ועוד 10 נקודות

המבצע נפתח על רקע הנתונים העגומים, של המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה במכון גרטנר, בנוגע למספר רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים. על פי הנתונים , 682 ישראלים התאשפזו בבתי החולים מתחילת השנה רק עד ספטמבר - ונראה שמספר ההרוגים והפצועים קשה רק ממשיך להאמיר. 

במשטרה ובעירייה אוכפים את התקנה שמאפשרת להחרים אופניים בניגוד לחוק, דבר שלא מצא חן בעיני בלשון המעטה בקרב התל-אביביים הרבים שנתפסו לאורך היום. בסך הכול, ביום אחד, נרשמו 77 דוחות והוחרמו לא פחות מ-56 כלים חשמליים. 

בעירייה החרימו גם קורקינטים שיתופיים - וכדי לשחרר אותם יש לשלם סכום של 253 שקלים. "רגע לא הבנתי, אתה מחרים קורקינט של בירד?", ענה רוכב שנתפס נוהג שלא כחוק לפקח. "או שאתה יכול לא לשחרר אותו והם משחררים אותו אבל יכול להיות שיחייבו אותך", השיב לו הפקח. ד', רוכב אחר שנתפס רוכב על המדרכה ושאופניו הוחרמנו ניסה להסביר: "אני לא ילד בן 16, אני בן 42".

"המשטרה אוכפים בעיקר עבירות בכביש", הסביר סגן מנהל אגף הפיקוח בעיריית תל אביב-יפן, שלומי שטיין. "הפיקוח אוכף עבירות במדרכה. כל מי שנתפס ברכיבה אסורה מקבל דוח, בהתאם לאופי העבירה. בנוסף, הכלי מוחרם".