החל היום השני לשיבושי התנועה ברכבת ישראל בעקבות חישמול המסילות המובילות אל תחנות ת"א, סבידור מרכז ות"א השלום. בשל כך, נרשמו תורים ארוכים ועומסים כבדים על הרכבות. "כשהגענו לאשדוד הרכבת כבר התמלאה, ביבנה הרכבת כבר נהייתה משותקת ומשם אנשים לא יכלו לעלות לרכבת", סיפר תום אלון, תושב כפר עזה. "מישהי כמעט התעלפה היום בקרון שהייתי בו בגלל העומס".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ברכבת ישראל מציינים כי העומסים הבוקר זהים לאלה של אתמול, עם ירידה קלה בתפוסת הרכבות. עוד הוסיפו כי הם מודים לקהל הנוסעים על ההבנה והסבלנות. "בזכות אלה מתאפשרת האצת פרויקט החישמול", ציינו. "המהווה קפיצת דרך משמעותית בדרך ליעד של הסעת 300 מיליון נוסעים עד שנת 2040".

אלון, שעלה מהרכבת מאשקלון לתל אביב שנוסעת בנתיב חלופי דרך רחובות ולוד, יצא לכיוון התחנה לקראת השעה 8:00. לדבריו, כבר מהתחנה ביבנה אנשים לא יכלו יותר לעלות לרכבת: "אף אחד לא עלה לא בבאר יעקב, לא בלוד. בנוסף לזה בלוד הרכבת נעצרה לכרבע שעה בשל תקלה".

צפיפות כבדה בעקבות העבודות במסילה (צילום: תום אלון)
היציאה מתחנת תל אביב השלום. היום | צילום: תום אלון

שירה בינה, תושבת פתח תקווה שעלתה לרכבת בתחנת קריית אריה בעיר סיפרה על החוויה הקשה. "העומס מתחיל כבר מהדרך לרכבת שנהייתה הרבה יותר עמוסה", שיחזרה. "הרכבת עצמה שיוצאת מרעננה הגיעה ב-8 עמוסה וצפופה. היה צריך להדחק לקרון, היו צעקות וריבים ונדחסנו כמו סרדינים - ממש כמו ברכבת במדינת עולם שלישי. אלו עומסים שלא הכרנו בימים והשבועות שלפני. הגעתי לעבודה הבוקר 15 דקות מאוחר יותר ועצבנית".

גם איתמר פינחס שעלה על הרכבת מאשקלון לתל אביב מספר על הקשיים. "ברכבת המוקדמת העומס הגדול התחיל בהגנה", סיפר. "מסה משוגעת של אנשים שיוצאים ונכנסים לרכבת. היה מאוד מאוד עמוס גם היום".