מסע מאילת ועד מטולה בתחבורה ציבורית: ליווינו את האנשים שנוסעים יום יום ברכבות ובאטובוסים וראינו כיצד הם מצליחים להתנהל בתחבורה הציבורית בישראל. לעבודה, לבית הספר או לאסוף את הילד מהגן - איך נראית האלטרנטיבה לרכב הפרטי? 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המסלול הראשון הוא מאילת לבאר שבע באוטובוס הבין העירוני. אחת הנוסעות שנוסעת באופן קבוע במסלול הסבירה למה היא מעדיפה לנסוע בתחבורה הציבורית ולא ברכב הפרטי: "אני מגיעה למשל ליום לימודים, אני לא עייפה ואני יכולה למשל לקרוא מאמר שאני צריכה ללימודים. הנסיעה ברכב הפרטי טיפה יותר קצרה, אבל זה לא שווה."

קארין חזן שייניס עובדת בבאר שבע ונאלצת להגיע בתחבורה ציבורית למועצה האזורית אשכול באופן קבוע. היא הסבירה מדוע האוטובוס בו היא נוסעת כמעט ריק: "אנשים כמעט לא משתמשים בתחבורה ציבורית כי התדירות שלה לא מספיקה, את לא יכולה לנהל את החיים שלך סביב פעם בשעתיים, זה לא מספיק גמיש".

ישנה גם תחבורה ציבורית אחרת: רכבת ריקה לחלוטין שהגיעה בזמן משקפת בבירור את היתרון הגדול שיש בתחבורה ציבורית ואת העובדה שאפשר גם אחרת. ניתן לשבת בנחת במיזוג, ואפילו להטעין את הטלפון הנייד לאחר יום עבודה ארוך  - ולהנות מהדרך.

המסקנות העיקריות בנוגע לתחבורה הציבורית הן שהתחבורה הבין עירונית מאילת לבאר שבע נוחה ומתפקדת, אבל עדיין באזור הדרום מועצות רבות מנותקות מתחבורה ציבורית והתושבים שבויים של הרכב הפרטי. כמו כן, הקווים הקיימים לא עונים על הדרישה.

הרכבות עומדות בזמנים, אך רק בחלקן היה מקום לשבת. בעיה נוספת היא מיקומן של תחנות האוטובוס, שלא היו קרובות מספיק ליציאה מתחנת הרכבת. יתר על כן, בנתיבי הכביש שבהם יש עדיפות לאוטובוס אין מספיק אכיפה כדי לאפשר לו יתרון.