לפני חודש וחצי הודיעה עיריית תל אביב על שורה של תקנות במטרה לעשות סדר בכאוס שנובע מהצפת רחובות העיר בקורקינטים החשמליים, ובהן קביעת אזורי חנייה מוגדרים ואכיפה מוגברת. אלא שבינתיים, הציבור לא ממהר ליישם את ההגבלות החדשות ומי שנפגע מהמצב במיוחד – זוהי אוכלוסיית כבדי הראייה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

חן קרוטר, חירשת וכבדת ראייה שפעילה בתנועת "לינק 20", תנועה חברתית ביוזמת קרן משפחת רודרמן המקדמת שוויון זכויות של אנשים עם מוגבלויות, היא אחת מהם. בסרטון שצילמה והעלתה לעמוד הפייסבוק שלה מספרת קרוטר על הקשיים שלה ושל בן זוגה, גם הוא חירש וכבד ראייה, ועל חוסר יכולתם ללכת על המדרכות בתחושת ביטחון בשל מפגע הקורקינטים המפוזרים בכל רחבי העיר.

בסרטון נראית חן ובן זוגה כשהם עומדים יחד ליד תחנת אוטובוס כשבאמצע התחנה – חונה קורקינט חשמלי החוסם את דרכם. "אני כועסת מאוד כי אני יודעת שאני איתו עכשיו ויש קורקינט חשמלי כאן וזה קרוב לתחנת האוטובוס. אם לא הייתי איתו, הוא היה מקבל מכה ונופל".

כבדי ראייה מתלוננים על הקורקינטים במדרכות תל אביב (צילום: תנועת לינק 20)
כבדי ראייה נגד הקורקינטים החשמליים | צילום: תנועת לינק 20

חן שיתפה את הסרטון שצילמה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "זה מפגע חמור לכבדי הראייה. אני רוצה לראות עיר בטוחה בלי קורקינטים מפוזרים בדרכים. אני רוצה לחיות בביטחון ובזהירות".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה מבצעת אכיפה משמעותית וללא פשרות של עבירות רכיבה אסורה על המדרכות וכן תפיסת כלי רכב זעירים שיתופיים המהווים מכשול במרחב הציבורי, זאת במטרה לשמור על ביטחונם ושלומם של הולכי הרגל".

עוד נמסר כי "בחודשיים האחרונים אוכפת העירייה גם באמצעות תפיסת הכלים השיתופיים שהושארו במרחב הציבורי בניגוד לכללים ועד כה נתפסו כ- 2,000 כלי רכב זעירים שיתופיים. בנוסף, עודכנה האפליקציה העירונית 106 פלוס, כך שעכשיו אפשר לדווח גם באמצעותה על כלי שיתופי המהווה הפרעה במרחב הציבורי".

ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il