בצל החשש מגל שני של קורונה והחמרת ההגבלות על הציבור, מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, פרסם אמש (שישי) פוסט בפייסבוק בו הוא מעביר ביקורת קשה על אופן ניהול המשבר הכלכלי ועל "הקיפאון המחשבתי" שמקבלי ההחלטות נמצאים בו. "אנו ימים לפני הגעה לנקודת האל חזור, נקודה שממנה תידרש תוכנית שיקום ארוכה יקרה ומסוכנת", כתב זכאי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מנכ"ל נתב"ג פתח את הפוסט בציון העובדה שבחודש אוגוסט הקרוב "נציין" חצי שנה של הפסקת הטיסות לנתב"ג. "מדינת ישראל 'היא אי תעופתי'", כתב זכאי. "בניגוד לאזרח גרמני אשר יכול לחצות את הגבול לאוסטריה ברכב או רכבת, הדרך הכמעט יחידה להיכנס או לצאת מישראל היא דרך האוויר. התעופה לא עומדת בפני עצמה, תעופה היא חלק מתעשייה שלמה. השבתת התעופה היא נזק כלכלי עצום לתעשיית התיירות והעסקים".

עובד עם בגדי מיגון מפני קורונה בנתב"ג (צילום: יוסי זליגר, פלאש/90 )
"תעופה אזרחית מורכבת מכשירות ארוכה ומורכבת של טייסים, מטוסים, וצוותי קרקע. כולם איבדו כשירות" | צילום: יוסי זליגר, פלאש/90

"תעופה אזרחית מורכבת מכשירות ארוכה ומורכבת של טייסים, מטוסים, וצוותי קרקע. כולם איבדו כשירות. להחזיר אותם לתפעל תעופה יעילה ובטוחה ייקח חודשיים. המשמעות של המשך המצור האווירי היא נזק אסטרטגי עצום", הוא הוסיף.

"עסקים התלויים בעולם התעופה מושבתים 5 חודשים. כולם מדברים על נסיעת הישראליים לנופש -  זה לא העניין. העניין הוא פגיעה אנושה בתעשייה המורכבת מעשרות אלפי אנשים, מאות מקצועות, עסקים נלווים ותומכים. כולם מושבתים".

עוד הוסיף זכאי: "במשבר, כל משבר, צריך מנהיגות שמבוססת קודם כל על דוגמא אישית, 'ממני תראו וכך תעשו', על יצירתיות, תחכום וניהול סיכונים, ובעיקר על אומץ לקחת החלטות ולשנות מציאות. קיפאון מחשבתי ומעשי הוא ההפך ממנהיגות. זה ההבדל בין לנהל לבין להתנהל. אנו ימים לפני הגעה לנקודת האל חזור. נקודה שממנה תידרש תוכנית שיקום ארוכה יקרה ומסוכנת".

קורונה בישראל (צילום: יונתן זינדל, AFP)
נתב"ג ריק | צילום: יונתן זינדל, AFP

"אני מאלו שחושב שהקורונה איננה שפעת עם יחסי ציבור. זוהי מגפה מסוכנת וקטלנית. אבל... נגזר עלינו לחיות עם הסיכון שבמגפה תקופה ארוכה. המשמעות של לחיות עם המגפה זה להחליט על בסיס ניהול סיכונים מקצועי ורידוד הסיכוי לנדידת התחלואה. בשום פנים ואופן אסור להיכנס לקיפאון וקבלת החלטות של שיתוק. זה בדיוק ההפך מלחיות עם הנגיף זה לתת לנגיף להשתלט על החיים".

בסוף דבריו, מנכ"ל נתב"ג קרא ללמוד משאר מדינת העולם שהחזירו את פעילות הטיסות: "השבוע התחילו לטוס בעולם ולתפעל תעופה אזרחית גם ממדינות שרמת התחלואה בהן גבוהה. אפשר לתפעל תעופה אזרחית בטוחה גם תחת החיים בצל הקורונה. אני בטוח שהדרך המקצועית של צוות אנשים המצוין והאחראי שפיתח מתווה לחידוש הפעילות התעופתית תוך רידוד הסיכון לנדידת תחלואה תוביל לחידוש הפעילות התעופתית בצורה אחראית".