חברת מזור מציעה ללקוחותיה בצפון שירותי תיקונים למוצרי החשמל בביתם, אלא שתלונות רבות של לקוחות שהגיעו לחדשות 12 מצביעות על מחירים מופקעים, וחיובים שלא ניתן להם הסבר. כל בקשה לקבלת פירוט של החיובים נענית בהתחמקות, ובתשובה שהם לא מקבלים שירות כשהם זקוקים לו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ח' שילמה על שירותי תיקונים למכונת הכביסה הישנה שלה שהתקלקלה. היא הזמינה טכנאי מטעם החברה כדי שטען מצדו - שלא ניתן לתקן את המכונה והציע לה מכונה חדשה. הוא הבטיח לה שהסכום יקוזז עם מה שהיא משלמת על שירותי התיקונים של המכונה הישנה.

ואכן, הצעת המחיר שניתנה לח' עבור המכונה החדשה הוא 2,690 שקלים, הסכום ששילמה עבור הביטוח קוזז והיא חויבה בסכום של 1,490 שקל בשני תשלומים. אלא שאז, היא גילתה שחויבה בכל חודש במשך לפחות חצי שנה בסכומים נוספים של כ-500 שקל בשני חיובים שונים של 347 שקלים ו-150 שקלים. "ניסיתי להבין על מה אני משלמת – הם לא החזירו לי תשובה", סיפרה. "עד שנאלצתי להגיע למשרדים – שם הבטיחו לי שהכול יבוטל אבל עד היום הם לא החזירו לי את הכסף ולא אמרו לי על מה חויבתי".

ח' פנתה אל חברת הכנסת מירב כהן (כחול לבן) ממובילת המאבק נגד עושק הקשישים עם המקרה שלה אך גם בעזרתה לא הצליחה לקבל תשובות. "את חברת מזור 'זכיתי' להכיר בעקבות פנייתה של הגברת ח' אליי", סיפרה כהן. "היא הסבירה לי שלא ברור לה בדיוק על מה מחייבים אותה מידי חודש בסכומים גבוהים מאד ושבחברה מסרבים לתת לה תשובות ושירות".

ח"כ מירב כהן (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

"אני יכולה להעיד שבמשך למעלה מחצי שנה אנחנו מנסים לקבל תשובות מהחברה", סיפרה חברת הכנסת כהן. "בשיחות האחרונות גם אני נכנסתי לתמונה באופן אישי וביקשנו דבר בסיסי ופשוט: אנא תנו לנו פירוט - על מה אתם מחייבם את הגברת? איזה שירות נתתם לה? מדוע אתם לא מאפשרים לה להתנתק מכם? התשובות שקיבלתי היו מתחמקות ומקוממות. בכל פעם מישהו אחר בחברה נמצא בחופש, הבטיחו שיחזרו אלינו עם תשובות ובפועל לא חזרו והפניות החוזרות והנשנות פשוט לא הועילו. אנחנו לא נרפה מחברת מזור ומחברות שפועלות באופן דומה לה, אלא נטפל בבעיה הזו בצורה יסודית ושיטתית עד שהיא תפסק".

"נאלצתי לבטל את האשראי כדי להפסיק לשלם"

גם נ' שילמה לחברת מזור על שירותי תיקונים, אך כשהתקלקל המדיח - הגיע טכנאי שטען שאי אפשר לתקן אותה. במקרה, בתה של נ' שהייתה בבית בחופשת לידה הייתה במקום ולא איפשרה לסיים את העסקה. "היא בקושי מפעילה את המדיח", הסבירה הבת. "הם טענו שהלך המדיח ושצריך חדש, אבל אני אמרתי לה לא לקנות".

הטכנאי התעקש והציע לדבר עם המנהל ולסדר לאם מחיר מיוחד על המדיח, אך הבת התעקשה והמכשיר לא הוחלף. "אחר כך עשיתי השוואת מחירים וראיתי שהמחיר לא מיוחד", סיפרה הבת. "הבאנו מישהו אחר והוא תיקן את התקלה בכמה דקות".

גם אחר כך, בחברה מכרו לנ' מכשיר מים חדש ותוספת של מסננים חיצוניים, ואז גילתה הבת חיובים רבים נוספים. היא פנתה לחברה כדי להבין על מה היא משלמת, אך לטענתה עד היום היא לא קיבלה את הפירוט. "כשהתקשרתי לקבל פירוט הם משכו אותנו והתחמקו כל פעם בתירוץ אחר", סיפרה. "הם אמרו שמי שמטפלת בנו לא נמצאת. גם מול החיובים דברים לא מסתדרים. הם לא הראו לי כמה הם אמורים לחייב אותה".

מכונת כביסה (צילום: Shutterstock)
צילום: Shutterstock



"שלחתי להם דוח", הוסיפה הבת. "לא מזמן היא חזרה אליי ואמרה שנשאר לאמא עוד סכום של כ-4,000 שקל לשלם והם רוצים לבוא לקראתנו ולפרוס את זה לתשלומים. הם הראו לי משהו שקשור לרכישה מ-2017 שעליו הם עשו רק שישה תשלומים. אמרתי לה שזו בעיה שלהם אם הם לא חייבו עד עכשיו – חייבתם אותנו על הרבה על דברים אחרים שאני לא יודעת מהם. שלחתי להם מכתבי התראה שאם הם לא מבטלים אני מבטלת את התשלומים דרך האשראי – ובסוף עשינו את זה - אז אני לא משלמת להם אבל הם לא החזירו לי מה שהם חייבו עד עכשיו".

מהמועצה לצרכנות נמסר כי מתקבלות תלונות רבות נגד חברת מזור ונטענות שם טענות חמורות: "חיוב ביתר בגין שירותים שלא הוזמנו, סירוב לבטל עסקה מתמשכת. בחלק מהמקרים פונים אלינו בני משפחה של קשיש/ה ומדווחים שהחברה מחייבת אותו/ה חיובים כפולים עבור אותו שירות כשבחלק מהמקרים הקשיש/ה לא זוכר מה הוא רכש ומתי. באחד המקרים הצרכן נדרש לשלם מחיר מופקע לטענתו עבור חלקי פלסטיק. במקרה אחר נציג החברה התקשר לצרכן כדי לחדש את השירות אולם מייד לאחר מכן התברר לצרכן שהמנוי יסתיים רק בעוד שנתיים. הצרכן כמובן ביקש לבטל את העסקה אולם החברה מתעלמת מהבקשה. במקרה קיצוני אחר נציג החברה פנה טלפונית לבני זוג קשישים ומכר להם שירותי תיקונים למוצרי חשמל במחיר העולה על מחיר המוצרים עצמם כאשר הם עדיין בתקופת אחריות יצרן".

מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום מציין כי מהתלונות עולה חשש להפרות חמורות על הוראות חוק הגנת הצרכן: הטעיה, שירות אגרסיבי, ניצול מצוקה של קשישים כדי למכור להם שירות שאין להם בו כל צורך, כל זאת מבלי לגלות לצרכן את כל תנאי העסקה. בנוסף, עולה חשש לחיוב צרכנים עבור שירות שלא הוזמן, סירוב לבטל עסקה מתמשכת ועוד. המועצה לצרכנות רואה בחומרה התנהלות פוגענית זו המחייבת את התערבותו המיידית של גורמי האכיפה למיגור התופעה. בנוסף, ספק אם שירות מסוג זה במחיר העולה על מאות בודדות של שקלים הוא כדאי כלכלית ועל כן המועצה מזהירה את הציבור שלא לבצע עסקאות מהסוג הזה מבלי לבחון היטב את תנאי העסקה במסמך בכתב ולבחון האם השירות כדאי.

מחברת שרותי מזור א' לתיקון ושיפוץ מוצרי חשמל ביתיים נמסר: 

בנוגע למקרה של ח': "ח' ביקשה מאתנו פירוט תשלומים עבור העסקאות שהיא ביצעה מתוך רצונה החופשי ולאחר הבנה מלאה מצדה. בגין פנייתה זו אל החברה הוסברו לה בטלפון פירוטי התשלומים בגין העסקאות שבוצעה על -ידה וכן בנוסף אף נשלחו אליה בדואר (שוב ולאחר שכבר הם הומצאו לה במעמד ביצוע העסקה) כל העתקי החשבוניות והסכם השרות. בשלב מסוים אף הגיעה הגברת אל משרדי החברה וקיבלה לידיה שוב את כל החשבוניות והסכם השרות".

בנוגע למקרה של נ': "טכנאי שהגיע לביתה של הגברת מצא במסגרת בדיקתו, כי ישנם חורים בנירוסטה
של המדיח ולכן לא ניתן לתקן את המדיח ובשל כך בוטל הסכם השרות. לחברתנו אין כל מושג האם טכנאי פרטי אחר תיקן? או לא? את המדיח שנמצא לאחר בדיקה מקצועית של טכנאי החברה כלאו בר -תיקון".

אשר לטענתה הלכאורית של הגברת כי חברתנו לא הסכימה כביכול לשלוח לה פירוט תשלומים של עסקאותיה עם החברה, הרי שבטענה זו אין כל שחר ועובדה היא, כי לאחרונה קיבלה חברתנו מכתב מאת ביתה של הגברת ובו פירוט של כל התשלומים ובעבור אילו עסקאות הם בוצעו, כך שאם לא היה בידי הגברת פירוט שכזה, חברתנו היא זו שמסרה לה אותו, הרי שבמכתב ביתה של הגברת לא היה מופיע פירוט זה המעיד נכוחה, כי בניגוד לנטען לכאורה ע"י הגברת, חברתנו המציאה לה פירוט תשלומים מלא בגין העסקאות שבוצעו על-ידה למול החברה".

"חברתנו עשתה, עושה ותמשיך לעשות לשם מתן שרות מקצועי והוגן ללקוחותיה כדי שיהיו מרוצים ויישארו כחלק ממעגל הלקוחות הרחב והמרוצה של החברה, אשר מעסיקה עובדים ועובדות רבים מהעיר טבריה וסביבתה שמתפרנסים ומפרנסים בכבוד את בני -משפחותיהם הסמוכים על שולחנם באזור פריפריאלי מועט אפשרויות יחסית. כל עסקה שעושה חברתנו עם לקוחותיה נעשית בשקיפות ובהבנה מלאה מצד הלקוחות לאחר שהוסברו להם היטב פרטי העסקה וכן לאחר שנמסרו להם כל המסמכים הרלבנטיים על אודות העסקה, ורק לאחר הסכמת הלקוחות מתבצעת העסקה".

ליצירת קשר עם הכתב: 

מתן חביליו -matanh@ch2news.co.il