הגעוואלד שלא עבד: כשהמתמודדים העתיקו את הטריקים של נתניהו
אינספור סרטוני פייסבוק של פוליטיקאים, אזהרות מפני אחוזי הצבעה נמוכים למפלגה ואחוזי הצבעה גבוהים במגזרים אחרים, התרעות מזיופים ובליץ ראיונות - הקמפיינים של היממה האחרונה היו זהים לקמפיינים בבחירות הקודמות. אז למה התוצאות שונות?

חצי שעה לסגירת הקלפיות ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד ריכז מאמצים בעמוד הפייסבוק שלו, בשידור ה-13 במספר. והוא לא לבד: ביממה האחרונה של הבחירות שודרו לא פחות מ-70 שידורי לייב של פוליטיקאים ברשת החברתית. אך הטקטיקה הישנה, שעזרה לראש הממשלה בשתי מערכות בחירות, לא עבדה הפעם.
קריאות הגוועאלד של נתניהו הצילו אותו גם ב-2015 וגם בבחירות הקודמות ב-2019. השיטה לא השתנתה גם הפעם: אזהרות מפני זיופים ומצלמות, התרעה על עליית אחוזי ההצבעה במגזר הערבי, בליץ ראיונות בתקשורת ושידורי פייסבוק בלתי פוסקים.
גם אילת שקד ירדה לים ועלתה לקרוא לרוחצים להצביע מסוכת המציל, ויאיר לפיד הגיע לחוף, ושוחח טלפונית אם מצביעים פוטנציאליים. ובכל זאת, ניכר שהקמפיינים לא עבדו לאיש – ימינה, הליכוד וכחול לבן לא שינו את כוחם מהבחירות הקודמות. האם בבחירות הבאות נראה אסטרטגיה חדשה?