המכון הישראלי לדמוקרטיה יוצא בקמפיין חדש לעידוד ההצבעה בבחירות שיתקיימו בעוד כשישה שבועות, תחת הסלוגן: "צאו מהאדישות, לכו להצביע"

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר, אומר כי "ישראלים רבים אדישים למערכת הפוליטית, בין השאר משום שחסרים להם ידע וכלים על מנת להחליט בצורה מושכלת למי להצביע. בקמפיין זה נסייע לישראלים שירצו בכך לקבל את המידע הדרוש על מנת להגיע ב-17.3 לקלפי. העיקר שתבדקו, תתלבטו ובסוף תצביעו".  

כחלק מהקמפיין, יפעל המכון לעודד את האזרחים להעמיק את ההיכרות שלהם עם המערכת הפוליטית ועם הסוגיות האקטואליות שעומדות בלב מערכת הבחירות, על מנת שיוכלו בסופו של דבר לצאת ולהצביע ביום הבחירות.

הקמפיין יושק על רקע חשש מירידה אפשרית באחוזי ההצבעה, שעמדו בבחירות הקודמות על 68% בלבד. במכון הישראלי לדמוקרטיה הביעו חשש מהעובדה שבחירות החוזרות בתוך זמן קצר כל כך, של שנתיים בלבד, ממערכת הבחירות הקודמת, יביאו השנה לירידה משמעותית באחוזי ההצבעה.

מגמת הירידה באחוזי ההצבעה בבחירות דמוקרטיות מאפיינת מדינות נוספות בעולם, דוגמת ארצות הברית, בריטניה וגרמניה. זאת, כחלק מהיחלשות הזיקה הפוליטית של האזרחים, התחושה שלפוליטיקאים רבים אין זהות אידיאולוגית ברורה.

על מנת לעודד את הציבור הישראלי לממש את זכותו בבחירות הקרובות, יתרכז המכון בשני מישורי פעולה: האחד – יצירת נורמה ציבורית לחשיבות ההצבעה והכרה בכך שהימנעות מהצבעה מחלישה את הדמוקרטיה. השני – העלאה לסדר היום של סוגיות מרכזיות בחברה הישראלית, בדגש על נושאי כלכלה וחברה, מדינה וביטחון, דת ומדינה מלחמה בשחיתות ויציבות שלטונית, על מנת לאפשר לכל המפלגות להציג את עמדותיהן באופן ברור.

המהלך יפגוש את הציבור בכלל אמצעי המדיה: ברשתות החברתיות ובאמצעים דיגיטליים חדשניים, בתקשורת וכן בקמפיין פרסומי שיסייע לכל אחד להעמיק את הבנתו ולחדד את עמדותיו.

בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה