"מדד הקמפיין" הוא פרויקט חדש של mako שבו אנחנו פונים בכל שבוע לפאנל של כתבים ופרשנים פוליטיים מכל כלי התקשורת הגדולים. אנחנו מבקשים מהם לחלק ציונים אופן שבו הגופים הפוליטיים והמנהיגים שלהם התנהלו בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי החוצות וברשתות החברתיות. אנחנו משקללים את הציון של הפרשנים יחד עם סקר בקרב הציבור הרחב שערך עבורנו מכון פאנלס פוליטיקס, וככה בוחרים את המצטיינים של השבוע: אלה שהקמפיין שלהם היה הכי מוצלח.

השבוע שוב הוכחה הקלישאה שלא משנה מה אומרים עליך כל עוד מאייתים את השם שלך נכון. נפתלי בנט זכה ללא מעט לעג על סרטון המתנצלים שלו וגם אצלנו ב-mako ירדו עליו כמה בעלי טורים. אבל הוא רק ניצל אותם: בכל טור שלעג לו היה לינק לסרט, וככה נחשפו לסרט עוד ועוד גולשים. בסופו של דבר, זה היה סרט די מצחיק. גם בסקר הכללי שערכנו הוא יוצא לא רע בכלל, 36 אחוזים מהציבור אהבו אותו. תוצאה מעולה למפלגה בגודל של הבית היהודי.

במקום השני, בהפרש גדול, נמצא "המחנה הציוני" בראשות הרצוג ולבני. המפלגה זוכה במקום הזה לא למרות ההופעה של לבני במצב האומה, אלא בגללה. גם כאן מדובר בהופעה שאי אפשר היה להתעלם ממנה. המון ביקורת, המון תשומת לב. במקרה הזה הציבור הרחב באמת פחות פרגן, 60 אחוז לא אהבו את ההתנהלות התקשורתית, אבל דווקא הפרשנים נתנו ציון גבוה.

מעניין יהיה לראות מה יהיו השינויים בשבוע הבא. נמשיך לפקוח עין על הליכוד ועל יש עתיד, והאם הם יתחילו לבלוט יותר תקשורתית.

משתתפי הפאנל: ירון אברהם (ערוץ הכנסת), רזי ברקאי (גלי צה"ל), שלום ירושלמי (מקור ראשון), ישראל כהן (כיכר השבת), אודי סגל (חדשות 2) יואב לימור (ישראל היום וקשת), רינה מצליח (חדשות 2), דנה סומברג (מעריב), עידן קוולר (גלי צה"ל), יואב קרקובסקי (רשת ב'), טל שניידר (mako), מתי טוכפלד (ישראל היום), אריק בנדר (מעריב) ועוד.

מחכים לנתניהו

על פי הסקר, הביקורת על המחנה הציוני גדולה בקרב הציבור, אולם מי שזוכה לביקורת גדולה אף יותר על ההתנהלות התקשורתית שלו הוא ראש הממשלה, שעל אף הפופולריות הבלתי ניתנת לערעור שלו בפייסבוק, עדיין לא מצליח לזכות בהערכה ציבורית. לא פחות מ-65 אחוזים מהציבור לא אהבו את ההתנהלות התקשורתית של נתניהו והליכוד השבוע. מספר שקשה להתעלם ממנו.

עם כל הכבוד לסרטונים סאטיריים בפייסבוק, הקמפיין התקשורתי המוצלח מכולם, עד כה, הוא האיחודים הפוליטיים. במקרה של המחנה הציוני זה עבד, לפחות על פי הסקרים. האם גם כחלון ולפיד יוכלו להבטיח לחברי מפלגתם (אותם הם בוחרים כמעט לבדם) עוד מקומות בכנסת בזכות ריצה משותפת? על פי תוצאות הסקר, תוצאות של איחוד אפשרי עלולות להזיק להם, באותה מידה שהן יועילו.  19 אחוז מהעונים אמרו שאיחוד יגדיל את הסיכויים שיצביעו למפלגת יש עתיד-כולנו, אך באותו הזמן 19 אחוז אמרו שאיחוד שכזה יקטין את הסיכוי שיצביעו למפלגה כזו.

 

 

 

 

ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 21 בדצמבר 2014. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.6 אחוזים.