"היריב הפוליטי שלך הוא לא תחלואה, זו אמירה דוחה": פחות מחודש לבחירות, וכשהוא יציב בסקרים אך מפלגתו היא רק השלישית בגודלה, יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיע לריאיון באולפן "שישי בחמש" עם גדעון אוקו - ותקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו עקב התנהלותו והתבטאויתיו האחרונות. סער אמר שהוא נמצא בקשר עם השחקנים הנוספים שעל המגרש, אך הכחיש שסיכם עם בנט הקמת בלוק משותף אחרי הבחירות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בפתח הריאיון, התייחס יו"ר תקווה חדשה להתבטאות של ראש הממשלה נתניהו השבוע, במסגרתה הוא כינה את יריביו הפוליטיים במונח 'תחלואה'. "ראש הממשלה נתניהו איבד את המעצורים, את כל החסמים והקווים האדומים – רואים את זה גם בהתבטאות הדוחה שלו", אמר סער. "מי שהוא היריב הפוליטי שלך הוא לא תחלואה, צריך לכבד אותו". 

"נתניהו מבין שאין לו ממשלה ולכן הוא מחתים על מסמכי נאמנות, הוא נשאר רק עם המפלגות החרדיות ומנסה לבנות חסימה לממשלה חלופית - וכך לגרור את המדינה שוב לבחירות", אמר סער, "יש רוב בעם ישראל שמתנגד להמשך כהונתו של נתניהו, הרוב הזה רוצה שינוי עבורו ועבור הילדים שלו". 

"לא שמעתי שאף אחד אמר שלא יישב תחתיי, זו הסיבה שאצליח ליצור חיבורים" 

סער הכחיש בריאיון את הדיווח של פרשננו עמית סגל במהדורה המרכזית השבוע, לפיו סער ובנט עשויים לחבור לבלוק משותף לאחר הבחירות כדי למנוע מנתניהו להקים ממשלה. "את כל השיחות אנחנו מקיימים אחרי הבחירות, אין דיבור כזה ביני לבין בנט. מגוחך לעסוק ביום שאחרי כשאין תוצאות של הבחירות". 

גדעון סער ונפתלי בנט (צילום: החדשות12, פלאש/90 )
יקימו בלוק משותף לאחר הבחירות? סער ובנט | צילום: החדשות12, פלאש/90

יו"ר תקווה חדשה התייחס לאמירות שלו ושל בנט, לפיהן לא יישבו בממשלה תחת לפיד: "לא שמעת מאף אחד 'אני תחת גדעון סער לא אשב', זו הסיבה שאני היחיד שאוכל ליצור את החיבורים. יש לי 25 ימים ואני יודע שאני אצליח לשכנע את עם ישראל שיודע שלי יש את האפשרות הכי טובה לחולל שינוי". 

סער התייחס גם למאמר של השרה לשעבר מהליכוד, לימור לבנת, שהודיעה השבוע על תמיכתה בו. "לימור לבנת מוכיחה שאנשים שכל חייהם היו בליכוד והיו חלק ממנהיגיו באים ל'תקווה חדשה' ואומרים שהיא מייצגת את הערכים של מרכז-ימין ממלכתי. גם אנשיו של נתניהו מבינים מי מסוכן, הוא פועל להפיץ שנאה בישראל בכל התקופה האחרונה".