יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער אמר היום (שני) כי הוא לא שולל ישיבה תחת לפיד: "אני לא מגביל את עצמי". את הדברים אמר בתגובה לחתימת נפתלי בנט על מסמך שלפיו לא יישב בממשלה בראשות יו"ר יש עתיד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

סער טען בריאיון לרפי רשף ודפנה ליאל שבנט עשה טעות כשהבהיר לכולם שהוא בכיס של נתניהו, "אבל זכותו של נפתלי לעשות טעויות". לדבריו, לאורך כל מערכת הבחירות הוא אמר שיאיר לפיד לא יוכל להרכיב ממשלה אבל הוא לא מעוניין לחייב את עצמו או לשלול אופציות לרוטציה. "אני לא אומר שאני אסכים - אבל אני לא מחתים את עצמי על מגבלות שלא דרושות".

סער ביקש להזכיר שהרוטציה לא חייבת להיות עם לפיד, ושגם ראטשות ממשלה ברוטציה עם בנט עומדת על הפרק. "מה שכן, אמרתי בצורה ברורה במהלך כל מערכת הבחירות - לא מנסור עבאס ולא בן גביר. לא מאמין בממשלה שתלויה בקיצוניים לקיומה".

ראש הממשלה נתניהו הגיב בריאיון בגל"צ לדברי סער: "יצא המרצע מן השק. מה שגדעון ובנט הסתירו במשך חודשים מתגלה ערב בחירות. כשבנט וגדעון קורסים בסקרים הם מתחילים לומר את האמת: הצבעה עבורם תביא ממשלה עם לפיד ובחירות חמישיות".

 

 מוקדם יותר היום הגיב סער בחריפות על חתימתו של בנט על ההסכם וכינה אותו "אדם עלוב שפעם לא עבר את אחוז החסימה - אז הוא הלך ומכר שקרים לעיתונאים". סער המשיך במתקפה החריפה: "רמאי אחד כבר יש לנו, לא צריך לחקות אותו ברמאות. מאוד מצער שבנט בישורת האחרונה של מערכת הבחירות גילה חוסר יכולת עמידה וחתם על המסמך הילדותי שהוא בעצם מסמך נאמנות לנתניהו וגם גילה חוסר יושר אישי וחבל שככה הוא נהג".

בריאיון לרפי רשף הבהיר סער שהוא לא חוזר ממילותיו הקשות: "יש מקרים שזו חובה גם מוסרית וגם כלפי הציבור להעמיד את הדברים בצורה הכי ברורה. כשאדם נוהג בהגינות - אתה נוהג כלפיו בהגינות. כשאדם משקר או עושה משהו כל כך לא מוסרי זמן קצר לפני פתיחת הקלפיות – אתה חייב להציג  זאת לציבור בצורה חדה ביותר".

סער הסכים שאמירות שכאלו לא מסתדרות עם גדעון סער של "ארץ נהדרת", וטען כי למרות שהוא חובב סאטירה, הוא מעולם לא התחייב לעקוב אחרי דודו ארז.