שיתוף הפעולה בין נתניהו וסמוטריץ' עולה הילוך: לאחר כמה צעדים שביצע ראש הממשלה במטרה לחזק את מפלגת הציונות הדתית, בתקווה שזו תבטיח לו להרכיב את הממשלה הבאה - היום (ראשון) נחשף צעד נוסף וחריג שעד כה הוכחש על ידי הצדדים: הליכוד שיתפה את נתוני התומכים שלה בתוכנת ה"אלקטור" עם הציונות הדתית.

>> לא יודעים למי להצביע? למצפן הבחירות לחצו כאן

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כתבות נוספות ב-N12:

>> בנימין נתניהו בריאיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות"

>> כל הראיונות במקום אחד: המשדר המיוחד עם ראשי המפלגות

>> למה הישראלים חייבים לצאת להצביע בבחירות 2021?

מטרת האפליקציה שנמצאת בשימוש מפלגת הליכוד בסבבי הבחירות האחרונים היא למצות את ההצבעה של כל בוחרי הליכוד - לאתר אותם ולוודא שהם יוצאים להצביע. במאגר הנתונים נמצאים שמותיהם של המצביעים, לצד כתובתם ומספר הקלפי שאליהם הם אמורים להגיע. את הנתונים הללו, כך מתברר, הליכוד שיתפו הפעם עם מפלגתו של סמוטריץ'.

הושעיה הררי, נציג ועדת הבחירות של סמוטריץ', שאחראי על פעילות השטח אמר לפעילים: "אתם יחד עם כל חברי הליכוד מדווחים אונליין על כל מצביע שמגיע להצביע. דיווח באמצעות תוכנה, בשיתוף פעולה מלא עם הליכוד. ברגע שאתם מדווחים כל שגריר שלנו בבית מקבל אינדיקציה. כל האנשים שהוא לא קיבל עליהם אינדיקציה הוא יתקשר אליהם, ישלח להם הודעות, ישגע אותם עד שהוא יצביע לציונות הדתית בקלפי. גם הליכוד יעשה אותו דבר, שיתוף הפעולה הוא מלא".

שיתוף הפעולה בקמפיין בין שתי המפלגות הימניות כלל לא מעט רבדים. ראשית, השתיים חתמו על הסכם עודפים שבו נקבע כי "הצדדים יקדישו את כל מרצם ומשאביהם למען הצלחת הליכוד והציונות הדתית בכנסת, וכן הצלחת מועמד הליכוד לראשות הממשלה".

שנית, ראש הממשלה אמר מפורשות כי אין לו התנגדות שתומכי המחנה יצביעו לציונות הדתית. בנוסף, לליכוד כמעט שלא קיים קמפיין ביהודה ושומרון, וגם הרב מאיר מאזוז הורה להצביע לציונות הדתית - "כי הכול נשאר בגוש". הכול כדי לא לפגוע בסיכויים של סמוטריץ' ובן גביר לעבור את אחוז החסימה ולוודא את הקמתה של ממשלת ימין בראשותו של נתניהו.

על רקע הדברים נמצאים כמובן הניסיונות של שתי המפלגות להחליש את נפתלי בנט, שיורד בהתמדה בסקרים. ראש הממשלה נתניהו גם ניסה אתמול להתערב וללחוץ על יהדות התורה להפסיק לתקוף את סמוטריץ' בקמפיין שלה.

תגובת הציונות הדתית: "יש שיתוף פעולה בין כלל המפלגות בימין והמפלגות החרדיות כדי לוודא שאף קול לא הולך לפח".

מחברת אלקטור נמסר: "החברה פועלת על פי חוק, ואינה יכולה להתייחס למידע פנימי הנוגע ללקוחותיה".