יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התראיין היום (רביעי) באולפן N12 והצהיר כי הוא שוקל לתמוך בחוק שיאסור כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום בשל הנסיבות שנוצרו. סער גם טען שנתניהו שולט בגופי התקשורת ומחה: "יש עליי הסתה בלתי פוסקת, בכל אולפן יושב מישהו שמטרתו להנציח את שלטון נתניהו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

 "אתה מבין שהולך להיווצר מבוי סתום שמוביל לבחירות חמישיות", אמר סער בריאיון. "אין פה עניין של אגו בכלל, הבעיה היא לא מה אני מוכן או לא מוכן. אני שומע מה אומר ליברמן על בנט ומה אומר לפיד על בנט. עליי אף אחד לא אומר אני פוסל אותו".

בהתייחס לאותו מבוי סתום, לראשונה הכריז סער כי הוא שוקל לתמוך בחוק שיאסור כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. "אני חשבתי שלא נכון לחוקק חקיקה בנסיבות שהיו, שהייתה אז פרסונלית", אמר. "לא ידעתי איך יתפתח הניסיון של נתניהו לשעבד את המדינה לאינטרסים הפרטיים שלו, יש לו 70 חברי כנסת בקואליציה והוא מדרדר את המדינה לבחירות רביעיות רק כדי לא לקיים את ההסכם שהוא חתם עליו - זה שיעבוד הליכוד והמדינה לאינטרסים האישיים של נתניהו. אשקול מחדש את עמדתי בסוגיה הזו ואביא את זה בפני חבריי".

"נתניהו מתמקד בלפיד כי הוא יודע שאם הוא מצליח להחליש את תקווה חדשה, יהיו בחירות חמישיות וזה טוב לו", טען סער. "יש לי משימת ענק שהיא גדולה ממני, ומהמדינה שלי והיא לשחרר את ישראל משלטון יחיד. זה דבר שאף אחד אחר לא יוכל לעשות במקומי. אני שחררתי ציבור ענק שמבין שנתניהו עושה רע למדינה, אבל הוא לא היה יכול ללכת למקום שלא דוגל בהשקפת העולם שלו".

סער מאשים: נתניהו שולט בתקשורת

יו"ר תקווה חדשה טען גם שרה"מ שולט בתקשורת, וכי באולפנים נמצאים אנשים שמטרתם לשמר את שלטונו. "נתניהו היום שולט בתקשורת כשלא היה מעולם ראש ממשלה שהיה ככה - הוא שולט בכמה כלי תקשורת באופן ישר כדי להנציח את שלטונו", טען. "בכל אולפן יש לו איש עם מיקרופון, איש שהוא לא מהמחנה הלאומי אלא עם מטרה לשמר את שלטון נתניהו".

"באמצעות המבנה של השלטון נתניהו מנסה להמשיך את השלטון שלו שכבר לא קשור לימין", האשים סער. "יש פה מכונה שבאה לייאש את העם משינוי והיא מטורגטת רק עליי, מכונה של נתניהו, יש עליי שעה יומית של הסתה בגלי צה"ל בלתי פוסקת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם גדעון סער (צילום: Marc Israel Selle/FLASH90, חדשות)
סער תוקף את נתניהו: "שולט בגופי תקשורת" | צילום: Marc Israel Selle/FLASH90, חדשות

באשר לטענות שסער לא יוכל להרכיב ממשלה בשל ממדי מפלגתו שעל פי הסקרים האחרונים היא הרביעית בגודלה, אמר: "אני הרכבתי לפני 20 שנה ממשלה של אריק שרון. היו לו 19. כשהיינו במצב יותר טוב בסקרים לא שאלו איך ארכיב ממשלה, יש לי שבועיים לשנות את הדברים, אני עוסק רק בדבר אחד - לשכנע את הציבור". על האפשרות שירכיב ממשלה עם לפיד הוסיף סער: "מבחינתי לפיד הוא שותף, הוא לא מקים ממשלה אבל הוא שותף".