שישה ימים לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הבוקר (רביעי) באולפן "חדשות הבוקר" לראיון עם ניב רסקין. לפי סקר המנדטים מאמש (שלישי), נתניהו מתקרב ל-61 שיאפשרו לו להקים ממשלה. הליכוד בראשותו מתחזקת ל-30 מנדטים ובכך, גוש תומכי נתניהו, כולל ימינה בראשות נפתלי בנט, עומד על 59 מנדטים.

לפי הסקר, מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס שבשלב זה נמנעת מלהודיע האם תחבור לגוש נתניהו או למתנגדיו, עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. בראיון מיוחד לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", פסל נתניהו את האפשרות כי יסתמך על עבאס כדי להקים ממשלה - ורמז כי ישלים 61 באמצעות עריקים ממפלגותיהם של גדעון סער ונפתלי בנט.

_OBJ

ראש הממשלה, למה אנחנו בבחירות רביעיות?
"אנחנו בבחירות רביעיות משום שהאזרחים בישראל לא החליטו את מה שהם עומדים להחליט עכשיו - שצריך להקים ממשלת ימין רחבה ויציבה בראשותי".

רוב בציבור חושב שאנחנו בבחירות רביעיות כי קיבלת את השותף הכי נוח, בני גנץ, ולא עמדת בהסכם מולו.
"מהרגע הראשון גנץ לא קיים סעיפים מרכזיים בהסכם, ואחר כך הוא בא בטענות. זאת תעמולה".

אבל לא העברת תקציב, זה כל הסיפור.
"ממש לא. יש לנו תקציב המשכי והוצאנו 100 מיליארד שקלים. אני מבין בכלכלה לא פחות מבני גנץ וברוך השם הכלכלה שלנו עומדת בפני קפיצה ענקית. כשיש קורונה אתה לא יודע כמה אתה הולך להוציא, אז אתה לוקח תקציב בסיסי ומאז הוצאנו למעלה מ-100 מיליארד שקלים. עכשיו צריכים להביא את הדבר העיקרי - תוכנית כלכלית עוצמתית שאני הולך להביא עם חמישה סעיפים".

הציבור יודע שמשכת את עניין התקציב כדי להיפטר מגנץ.
"הציבור יודע דבר אחד, שהוא צריך להחליט בעוד שבוע מי הולך להזניק את כלכלת ישראל. בניגוד למה שאתה מנסה להגיד כאן, הוא בטוח ברוב עצום שמי שיחלץ את ישראל ויזניק אותה כפי שעשיתי זאת כבר פעמיים זה אני. כמו שהייתי אובססיבי לחיסונים, אני אובססיבי לכלכלה. זה בוער בי. אני אהפוך אותה לכלכלה שצומחת הכי מהר בקורונה, זה קורה כבר עכשיו".

רוצה להתעכב על זה בכל זאת - קיבלת שותף נוח וגם איתו לא הסתדרת.
"מהרגע הראשון לצערי סעיפים מרכזיים שקשורים למינויים הם לא קיבלו כי הם היו ממשלה בתוך ממשלה וזה בדיוק הדבר שאסור לעשות. אני אומר, כולנו שגינו, כי לא קיבלנו את הרוב הדרוש להקים ממשלה אחידה והייתה ממשלה בתוך ממשלה, רוטציה ופריטטית".

ואם גם הפעם לא יהיה לך 61?
"יהיה רוב, אני לא עושה רוטציה. לתשומת ליבם של בנט ולפיד - אני לא עושה רוטציה".


אם מסתכלים על שותפי העבר שלך, אנשים שהלכו איתך באש ובמים - מאהוד ברק ולפיד שהיה שר האוצר שלך דרך ליברמן וסער ועד אלקין, כולם נטשו. אמרו שאתה לא עומד במילה והרגישו שנטשת אותם.
"כי כל החבר'ה האלה לא הצליחו להגיע לעמדת מנהיגות. מי שקובע זה לא פוליטיקאים ממורמרים ומאוכזבים, מי שקובע זה הציבור. דאגתי להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל והסכמי שלום לכל אזרחי ישראל, להגן מפני איראן לכל אזרחי ישראל וכלכלה אדירה שאני הולך להביא לכל אזרחי ישראל. אני גאה באזרחי ישראל, גם באלה שלא הצביעו בשבילי, כי זאת גאווה להיות ישראלי. ההקרבה של הציבור, המשמעת של הציבור, יוצאים מזה יחד, אלה שהצביעו לי ואלה שלא".

מה עם המובטלים והעצמאיים שנסגרו להם העסק? אנחנו בבור תקציבי של 160 מיליארד שקלים.
"מה פתאום. זה הרבה פחות. טעות. אני חושב שהבור הוא כמה עשרות מיליארדים. אנחנו בודקים את זה כרגע, אבל מה שיהיה לך עכשיו זה גידול של לפחות, בניגוד למה שהאוצר אומר, לא פחות מ-7% צמיחה כי אני הולך להביא הפחתת מיסים דרמטית. זה מנוע סילוני לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים".

לא תטיל מיסים?
"אפחית מיסים. אני הולך לתת מענקים לאזרחים עד העשירון השביעי. אני הולך לתת מענק לעסקים ואנחנו הולכים גם לתמרץ מעסיקים להוציא את האנשים מהחל"ת שהיה נחוץ בזמנו. בנוסף להפחתת המיסים הדרמטית אני הולך להביא הנה השקעות של מיליארדים. כמו שאני אובססיבי לחיסונים, אני אובססיבי להפוך את כלכלת ישראל למצליחה ביותר בעולם אחרי הקורונה. תבחר עכשיו מי יעשה את זה בעוד שבוע, אני או לפיד".


עם מי תקים ממשלה? אתה רואה את בנט חותם איתך או מישהו אחר חותם איתך על הסכם?
"ברור, איזו שאלה? זה הרצון של האזרחים. יש בערך עשרה מנדטים של הליכודניקים שחוזרים בהתלהבות".

מי יהיו השותפים שלך בממשלה?
"החרדים, הציונות הדתית ששם בטוח לא הולכים עם לפיד וגם נפתלי בנט, אם הוא יקבל מספר מנדטים סביר, יצטרף אלינו במקום מכובד".

רואה את בנט כשר בכיר אצלך?
"אני רואה אותו שר במקום מכובד, בהחלט".

תסכים לרוטציה אם בנט הוא האצבע ה-61?
"בשום אופן לא רוטציה משום שראינו מה זה עושה. אני רואה תופעה בסקרים שלנו, והסקרים שלנו מדוייקים - תזוזה של אנשים מבנט וגם מגדעון כי הם יודעים שהם ילכו לרוטציה עם לפיד, הם סגרו שם רוטציה, אז לכן הם לא רוצים לעשות את זה. יותר מזה, אני רואה גם חברי כנסת משתי המפלגות שבאים במגעים איתנו ואומרים, 'אנחנו לא נלך ונעשה את התרגיל הזה. אנחנו לא נרמה את האנשים ונגיד להם שאנחנו הולכים לממשלת ימין כשאנחנו הולכים לעשות רוטציה עם לפיד'. אתם רוצים את לפיד כראש ממשלה? הציבור לא רוצה".


מה הסיפור עם בנט? הוא טוען שיש לך אובססיה נגדו ונגד איילת שקד. איפה שורש הבעיה?
"תשאל אותו. הבעיה המרכזית עם בנט זה שהוא סגר עם לפיד. לפיד מסתיר את העובדה שהוא המועמד מולי, זה בכלל אבסורד, אבל בנט מסתיר את העובדה הזאת כשהוא אומר 'אני אהיה ראש ממשלה'. עם מה, עם 12 מנדטים? 8 מנדטים? איך? יבוא יאיר לפיד ויגיד, 'סליחה, לי יש 25 מנדטים, אני קודם'. לפיד יהיה בעל הדעה בממשלה הזאת כי יהיה לו רוב. יצטרכו גם את מרצ והעבודה. אין להם דרך להקים ממשלה אחרת. אצלי אין רוטציה ולכן כשבנט אומר שהוא ייכנס לרוטציה, זה רק עם לפיד".

אומרים בנט וסער - נתניהו פועל למען נתניהו, לא למען הימין.
"זה קשקוש. אני עמדתי מול נשיאי ארצות הברית כולל הנשיא אובמה שאמר לי, 'אל תבנה אפילו לבנה אחת, אפילו לא בגילה'. ברוך השם הכפלנו את האוכלוסייה שם. אף ראש ממשלה לא עמד ככה על ארץ ישראל כמו שאני עמדתי".

לא החלת ריבונות כמו שהבטחת.
"ההבטחה שלי הייתה בהסכמת נשיא ארצות הברית. הלכנו לדברים לא פחות חשובים - ארבעה הסכמי שלום היסטוריים שאני גאה בהם ויש עוד ארבעה בדרך".


איתמר בן גביר הודיע שידרוש חוק חסינות עם סעיף שיאפשר את עצירת המשפט שלך. מה עמדתך?
"נגד. לי אסור בכלל להתערב בדברים שקשורים למשפטי, אבל מי עוצר משפט? זה ספין שלו לקראת הבחירות".

אתה תלך לבית המשפט שלוש פעמים בשבוע?
"כן, כמה שצריך. אני מאמין בדבר אחד - שהתיקים האלה מתפרקים לנגד עינינו, מתפוררים, עם סחיטה באיומים של עדים. אין לי שום חשש מזה, להפך, ואני מסוגל לנהל את הדברים. איך אמר מנכ"ל פייזר? 'בשלוש בבוקר אתה מצלצל אליי'. כן, אני אובססיבי לחיסונים - כמו שאני אובססיבי לכלכלה עכשיו. כשאמרתי שאני עובד סביב השעון אנשים אולי לא האמינו לי, אבל הם שמעו את מנכ"ל פייזר אומר שבשלוש לפנות בוקר אני מצלצל אליו והוא אומר, 'תשמע, אתה יודע מה השעה עכשיו?', ואני אומר לו - כן, אני יודע, אבל נעבור הלאה. מה עם החיסונים?".

אומר גדעון סער - טעיתי כשאמרתי שלא צריך חוק שיאסור על ראש ממשלה לכהן תחת כתבי אישום. גיליתי שראש הממשלה פועל בעצם רק עבור האינטרסים האישיים שלו. איך אתה מגיב לזה?
"הוא פוליטיקאי, מעניין מה הוא אומר? הוא לא רלוונטי גם, אבל הדבר החשוב הוא זה. כולם מדברים על פילוג, אבל אני כל כך גאה בעם שלי. אני עובד עבור כולם ורואים את זה, גם האזרחים הערבים שמצביעים לליכוד עכשיו, הם רואים שאני עובד בשבילם".


מה תעשה אם האצבע ה-61 להקמת ממשלה בראשותך תהיה של רע"מ?
"לא, אני לא צריך את רע"מ. רע"מ לא תהיה האצבע ה-61 וגם לא אשען עליה. לא רק שאני לא צריך את רע"מ אני יכול להגיד הפוך, רע"מ ומנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה רוצים להפיל אותנו".

האם יש לך עריקים מהמפלגות שמולך?
"אני יכול להגיד לך דבר מעניין. אנחנו רואים בסקרים תזוזה של מצביעים מהמפלגות האחרות כי הם לא רוצים ממשלת רוטציה עם לפיד, אבל הדבר המעניין הוא שאנחנו מקבלים כבר גישושים, כך אגיד את זה, מחברי כנסת גם אצל בנט וגם אצל גדעון שאומרים, אם הם ינסו לעשות את התרגיל הזה, כפי שהם כנראה מתכננים, כי הם יודעים, הם יושבים בפנים, לעשות רוטציה עם לפיד ולהמליך בעצם את לפיד לראשות הממשלה, אנחנו לא יכולים להשלים עם זה".

אנשים שנפגשת ודיברת איתם ואתה יודע שיום אחרי הבחירות הם עוברים אלייך?
"לא אמרתי שאני נפגשתי, אבל אמרתי שיש גישושים. אתה יודע למה? כי זה לא נורמלי שבעוד שבוע הבחירה תהיה ביני ובין לפיד לראשות הממשלה ולפיד מסרב להגיד את הדבר הפשוט, שהוא לא מתמודד לראשות ועדת הרווחה בכנסת אלא לראשות הממשלה. זה לא נורמלי שאתם לא הורגים אותו על הדבר הזה. אם תזמין אותי ואותו לעימות, אני אומר לך שאשקול זאת בצורה רצינית, אם כי יש תור מי יהיה המראיין, אבל אתה ידוע כמראיין אובייקטיבי. בנט מנסה להסתיר את העובדה שאין לו דרך להקים ממשלה בלי לפיד ובלי רוטציה. אמרתי לו - תתחייב בלי לפיד ובלי רוטציה, אבל הוא לא מוכן להתחייב".


אנחנו במקום 168 בעולם מתוך 202 מדינות בטיפול בקורונה. 647 מתים למיליון נפש, העולם עומד על חצי מזה. אנחנו מקום תשיעי בעולם במספר הנדבקים. האם לא שגינו בניהול הקורונה, בזה שלא הייתה אכיפה נכונה ותוכנית הרמזור מתה?
"ראיתי גם הפגנות של חילונים שאף אחד לא נגע בהם, ששברו את כל הכללים, עזוב, זה ניסיון לשים קבוצה מול קבוצה. כל אחד שהלך לעולמו זה חורבן של משפחה ואני כמי שחוויתי את השכול לא אומר את זה מן השפה אל החוץ. אם אתה מסתכל על המדינות שמאחורינו, זה דווקא המדינות הכי מפותחות ששם יש את המגע בין האנשים - ארצות הברית, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת, בריטניה, הרבה יותר מאיתנו. במדינות אחרות יש לך שטחים ענקיים, אין מגעים בכלל בין הכפרים, אבל בקרב המדינות המפותחות, יש עשרות מדינות לפנינו".

לא יכולנו לעשות משהו אחר?
"בוודאי, אבל זה לא אכיפה, זה בעיקר הסגרים. כשאני אמרתי לסגור אמרו לפתוח לפתוח לפתוח, אלו שמבקרים אותנו עכשיו. אגב, לא יהיה סגר נוסף. אתה יודע למה לא יהיה? כי עשינו את הסגר בגלל העומס על בתי החולים בחולים קשים וחיסנו למעלה מ-90% מהתחלואה הקשה מבעלי גיל 50 ומעלה".

ועדיין, 6,000 מתים, אתה לא שואל את עצמך איפה טעינו כאן? הסקרים אומרים שהניהול הממשלתי של משבר הקורונה היה לא טוב.
"אדרבה, ולמה? כי בסגר הראשון הייתי עם ממשלה אחת אחודה, לא בממשלה בתוך ממשלה ברוטציה. לנהל ממשלה כשאתה רוצה לשים סגר מיד לפני שזה מתפשט ואומרים לך - 'לא, לפתוח', אתה לא יכול לנהל ככה ממשלה. יש לנו הזדמנות לתקן את זה. דבר אחד בטוח, אנחנו לא רוצים לחזור לממשלה ברוטציה בדיוק מהטעמים שאתה אומר ויש לנו הזדמנות היסטורית להקים עכשיו ממשלת ימין רחבה שתדאג כמו שאני דואג לכל אזרחי ישראל ולהקפיץ את הכלכלה שלנו לגבהים, כמו שעשיתי עם החיסונים שזה לא מובן מאליו, שמדינה עם אלפית מאוכלוסיית העולם מקבלת לפני כולם. אנשים מחייכים ורואים שחוזרים לחיים, הכלכלה נפתחת".

מה אתה אומר על האמירה של בני גנץ עלייך, "אם לא הייתי במשרד הביטחון, הזבל הזה היה נכנס למשרד הביטחון"?
"אני לא מדבר ככה. זה חסר חשיבות".


אתה מכהן כחוק, אבל אמרת פעם שמה שלא תעשה בקדנציה אחת או שתיים לא תעשה גם בשלישית. אתה בקדנציה השישית שלך, מה השתנה מאז? אולי התאהבת בתפקיד?
"אני עושה הרבה מאוד אבל יש לי עוד להשלים דברים, כגון בניית מפעל חיסונים שייתן לנו הגנה מפני כל אפשרות של נגיפים עתידיים. הרבה מדינות כבר באות הנה להשתתף במפעל שלי. דיברתי אז על ממשל נשיאותי. הצבעתי בעד ממשל נשיאותי אבל דעתי לא נתקבלה. הצבעתי נגד המפלגה שלי, דרך אגב, אבל עשו מזה שעטנז לא מוצלח. יש לי עוד כמה משימות להשלים, אני הולך להשלים אותן ואני כל כך גאה בעם שלי, אני חושב שאנחנו יכולים להיות גאים. מדינת ישראל על כל חלקיה - חילונים, חרדים, שמאלנים, ימנים, ערבים ויהודים, קורה כאן משהו אדיר. אנחנו יוצאים מהקורונה ראשונים".

נהיה בבחירות חמישיות לדעתך?
"ממש לא, משום שאנשים ששומעים אותנו הולכים להצביע בשביל הליכוד בראשותי".

ואם לא יהיה לך 61, תסכים למנות את סער לשר החוץ שלך ואת בנט לשר הביטחון שלך?
"אני לא פסלתי, הם פסלו. אני לא מחלק תפקידים, אבל הדבר הכי חשוב זה קודם כל לעבור את ה-61 - וזה כנראה הולך לקרות. אנשים רוצים ממשלה יציבה שתזניק את הכלכלה והם מבינים שגדעון ובנט, שיעשו רוטציה עם לפיד, לא יעשו את זה. אני עשיתי את זה ואעשה את זה עכשיו בענק. אני לא יכול להמחיש לך את עוצמת ההתלהבות וההתגייסות שלי. לך תזמין מקום בבית מלון עכשיו, לך תיכנס לבר, לבית קפה".

ולכמה אנשים אין כסף לדבר הזה כי הם חטפו מכה בקורונה?
"אתה יודע איזה ויכוחים היו לי? אמרו לי, 'אתה תפחית את שיעורי המס ויהיו לנו גרעונות'".

לכמה אתה רוצה להוריד את המס?
"באופן משמעותי, ריד מיי ליפס. בראיון הבא שלנו תשאל אותי ואני אגיד לך. אגב, מנעו ממני עכשיו להשתמש במילים 'חוזרים לחיים', אז אולי 'חוזרות לחיים'? אני הולך לשנות את זה. חוזרים לחייך. תחייכו".