שלושה ימים לאחר סגירת הרשימות לכנסת והמאבק על קולות מצביעי הימין מתחמם: מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער מנסה להעביר מספר מנדטים של מתנגדי נתניהו ש"חונים" אצל ימינה של נפתלי בנט, שמנגד, מתכוון להציג את סער כ"פקיד שומה" אפור ונטול יצירתיות, שמשבר הקורונה גדול על מידותיו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מפלגתו של סער זוכה בסקרים האחרונים ל-14 מנדטים, לעומת 11 בלבד לבנט. הכוונה של סער היא להחליש עוד יותר את ימינה כך שיהיה לה מספר מנדטים חד ספרתי, שיאפשר לו לסחוף מצביעים נוספים ולקבע את מעמדו כמועמד המוביל לרשת את נתניהו. עם זאת, בנט לא מוכן לוותר ולראייה הקמפיין שהוא מוביל שגורס כי תקווה חדשה היא מפלגת אווירה של "רק לא ביבי".

בצעד נגדי לקמפיין של בנט, עמוד הטוויטר של צעירי תקווה חדשה פרסם תמונה שבה "הושתל" בנט בכיס של נתניהו, עם הכיתוב: "הצבעת בנט - קיבלת נתניהו".
למרות התחרות ביניהם, סער אמר אמש (שבת) בריאיון לרינה מצליח בפגוש את העיתונות שהוא רואה בבנט שותף לממשלה הבאה, אך ביקר: "הדרך היחידה של נתניהו להקים ממשלה זה בנט, למה הוא לא אומר שהוא לא יישב תחתיו? זו הסיבה שנתניהו תוקף אותי ולא את בנט".

סער התייחס גם למצבה של מפלגתו בסקרים ולהתפתחויות במערכת הפוליטית. "מצבנו מצוין", אמר. "הקמנו תנועה חדשה לפני חודשיים ומאות אלפי אזרחים הולכים אחרינו. יש לנו סקרים פנימיים ואני מסתובב בשטח – אנחנו חזרנו לעלות".

גדעון סער, נפתלי בנט (עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90 )
סער ובנט. נאבקים על קולות מצביעי הימין | עיבוד: יונתן זינדל, פלאש/90

"את נתניהו יחליף רק מנהיג מהימין", המשיך סער. "לפיד חלק ממחנה קטן ולא יוכל להקים ממשלה. אני מחוייב ב-100% להחלפת הממשלה. נתניהו יודע טוב מאוד מי מסכן את שלטונו, אבל נוח לו יותר קרב מול לפיד". בסיום, יו"ר תקווה חדשה הזהיר:‎ "מי שיצביע למפלגה שהיא לא תקווה חדשה, מוריד את הסיכוי להחלפת שלטון נתניהו".

בימינה הגיבו לדבריו של סער ואמרו: "גדעון סער בלחץ ולכן הוא מתחיל לשקר. בנט עולה בסקרים כי הציבור מאס במפלגות אווירה"‎. בתקווה חדשה לא נשארו חייבים והגיבו: " נפתלי בנט ומפלגתו מסייעים לנתניהו לתקוף את תקווה חדשה מיום הקמתה. ישראל צריכה מנהיג שקול ואחראי ולא פזיז או לחיץ".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "אפילו סער יודע שהשאלה היחידה בבחירות האלה היא מי ינהיג את ישראל מול הקורונה - נתניהו או לפיד".