הבחירות המוקדמות בחו"ל יוצאות לדרך: פחות משבועיים לפני שיגיע המועד של אזרחי ישראל להצביע ולהשפיע בקלפי, בנציגויות הישראליות ברחבי העולם מתקיימות הלילה (רביעי) ומחר הבחירות המקדימות לכנסת ה-24. אלו נערכות ב-99 נציגויות וצפויים להשתתף בהן כ-4,000 בעלי זכות בחירה - הראשונים לבחור הם אלו שבאוסטרליה וביבשת אסיה, כשהאחרונים יהיו החוף המערבי בארה"ב והקונסוליה בסן פרננסיקו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בין הבוחרים - למעלה מ-300 שליחים של הסוכנות היהודית הפרושים ב-27 מדינות, כמו גם עשרות צעירים שזו עבורם הפעם הראשונה שבה יצביעו לכנסת. בתוך כך, שליחים המשרתים בקהילות מרוחקות ומבודדות ייצאו למסע ארוך כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. חלקם עושים את דרכם לקלפיות המרוחקות בטיסה, יש שיגיעו לשם ברכבת לילה ואחרים אף ייצאו לנסיעה של מאות קילומטרים ברכב.

מסע של 9 שעות ברכב בדרך לקלפי

מוטי ויסכה גודמן, שליחי הסוכנות היהודית ובני עקיבא באוסטרליה, ייצאו עם שלושת ילדיהם למסע בן תשע שעות - ממלבורן ועד לקלפי בשגרירות ישראל בקנברה. זו אינה בפעם הראשונה במהלך שליחותם שבני משפחת גודמן עוברים דרך ארוכה כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. גם חן שובל, שמשרתת כשליחה בקהילת טולסה שבאוקלהומה, המונה כ-1800 יהודים, תצא למסע של תשע שעות ברכב, כדי להצביע בנציגות ישראל ביוסטון טקסס.

שליחי הסוכנות היהודית - בחירות 2021 (צילום: הסוכנות היהודית)
שליחי הסוכנות היהודית באוסטרליה מוטי ויסכה גודמן עם ילדיהם | צילום: הסוכנות היהודית

רפי הלצר, שליח הסוכנות היהודית באוקראינה, ייצא לממש את זכות ההצבעה שלו ברכבת לילה מעיר מגוריו דנייפרופטרובסק לקלפי הממוקמת בנציגות ישראל שבקייב, מרחק של מאות קילומטרים ושמונה שעות נסיעה. טל רויך, שליחת הסוכנות היהודית בעיר דנוור שבארה"ב, תמריא עד לעיר הבירה האמריקנית כדי לממש את זכות הבחירה בקונסוליה הישראלית בוושינגטון. בבריטניה תזכה להצביע לראשונה בנציגות ישראל בלונדון הקומונה של הסוכנות היהודית והצופים, שמונה 12 שליחי שנת שירות שמתנדבים בקהילה היהודית.

השגריר רן יעקובי, שגריר ישראל בניו זילנד (צילום: משרד החוץ בחריין)
רן יעקובי, שגריר ישראל בניו זילנד. המצביע הראשון בבחירות לכנסת ה-24 | צילום: משרד החוץ בחריין

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג בירך לקראת ההצבעה: "מאות שליחים יממשו את זכותם הדמוקרטית החשובה בהצבעה המוקדמת בנציגויות ישראל. הסוכנות היהודית מעודדת את כל שליחיה להצביע על פי צו מצפונם ואני קורא לכל עם ישראל לצאת ביום הבוחר ולהשפיע".

סמנכ"ל משאבי אנוש בסוכנות היהודית, משה שיף, שממונה על הבחירות לכנסת מטעם הארגון, ציין כי ״מאות שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית, המשרתים בעשרות קהילות יהודיות בעולם, יצביעו יחד עם שאר עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים בנציגויות ישראל בעולם ובכך יממשו את הזכות הדמוקרטית החשובה הזו".

שליחי הסוכנות היהודית - בחירות 2021 (צילום: הסוכנות היהודית)
השינישינים של הסוכנית היהודית בבריטניה מצביעים לראשונה בחייהם | צילום: הסוכנות היהודית