בסרטון שהופץ מוקדם יותר היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו, פנה נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט וביקש ממנו "להתחייב על ממשלה בלי לפיד, בשום תפקיד ובלי רוטציה". בנט הגיב לדבריו של נתניהו במהלך ריאיון בכנס "בשבע" אז הסביר "שלשמוע את המילה התחייבות מנתניהו זה קצת כמו לשים את יורם לס כפרזנטור נגד קורונה, זה קצת כמו לשמוע הרצאה של ענבל אור על מנהל תקין".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כאמור נתניהו העלה סרטון לחשבון הטוויטר שלו במהלכו התייחס לתוכנית הכלכלית שתכנן במאבק במשבר הקורונה המתמשך. לדבריו, יש לו תוכנית כלכלית "דרמטית" להזנקת הכלכלה, אולם הוא לא יוכל להעביר את החלק הראשון שלה בגלל הרוטציה. על כן, אמר ראש הממשלה: "אני מתחייב שאני אקים ממשלת ימין רחבה בלי רוטציה ובטח בלי יאיר לפיד בממשלה. ועכשיו, אני מבקש ממך, נפתלי בנט, תתחייב על ממשלה בלי לפיד בשום תפקיד ובלי רוטציה. תתחייב".

בתגובה לדבריו של נתניהו, תקף אותו יו"ר ימינה במהלך ריאיון בכנס "בשבע" שם הסביר כי לדבריו אין כל משמעות אמיתית, זאת בהתבסס על העבר הפוליטי שלו. "בנסיעה לכאן שמעתי ברדיו שנתניהו דורש ממני התחייבות לפני בחירות על משהו", אמר בנט. "נתניהו דורש התחייבות, הבטחה לפני בחירות. זה אותו נתניהו שנשבע שהוא יפנה את חאן אל אחמר והיום חאן אל אחמר זה כבר עיר קטנה. זה אותו נתניהו שנשבע פעם אחר פעם, רגע לפני הבחירות, 'אנחנו נחיל את הריבונות על יהודה ושומרון'. זה אותו נתניהו שנשבע ונדר 'נקים ממשלת ימין על מלא', ואז לקח את האיחוד הלאומי וזרק אותם כשהוא בחר בברק.

נפתלי בנט  (צילום: אלי דסה)
צילום: אלי דסה

"זה אותו נתניהו שאמר 'נעשה רוטציה בלי טריקים ובלי שטיקים', כשעד שהוא נשלים את המשפט הוא כבר שבר את הרוטציה עם בני גנץ. אז אני חייב לומר שלשמוע את המילה התחייבות מנתניהו זה קצת כמו לשים את יורם לס כפרזנטור נגד קורונה, זה קצת כמו לשמוע הרצאה של ענבל אור על מנהל תקין, זה דומה לזה שאתה לוחץ בווייז על 'אני לא הנהג'."

סוגיית "חוזרים לחיים" - נתניהו מגיב לדברים

יומיים אחרי שהיועמ"ש ביקש מוועדת הבחירות לאסור על הליכוד להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים" בקמפיין הבחירות שלהם, נתניהו אמר בריאיון לרדיו "גלי ישראל": "לא רק שאני משתמש במשפט הזה - אני אשתמש גם אשתמש במשפט הזה". לטענת מנדלבליט, מדובר בהפרה של החוק כיוון שמדובר בסלוגן מבצע החיסונים של משרד הבריאות.

קמפיין הליכוד
קמפיין הליכוד

בעתירה שהוגשה לבג"ץ מטעם תנועת "אחריות לאומית" נטען כי "מפלגת הליכוד העמידה במרכז תעמולת הבחירות שלה את נושא החיסונים לנגיף הקורונה", ועל כן היא עושה "שימוש בנכסים בניגוד לחוק הבחירות". בעקבות העתירה הסביר היועמ"ש כי יש לאסור את השימוש בסלוגן והיום כאמור הגיב לכך נתניהו במסגרת תוכניתו של מתי טוכפלד ברדיו גלי ישראל.

"לא רק שאני משתמש במשפט הזה - אני אשתמש גם אשתמש במשפט הזה. אנחנו חוזרים לחיים בעוצמה אדירה"

במקביל, אחרי המהומה שהתפתחה מחוץ לכנס שארגן יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, ואחרי התקיפה לכאורה של עופר ברקוביץ' בשוק מחנה יהודה, התייחס נתניהו לאירועים ואמר לאתר כיפה כי הוא "מגנה כל אלימות כנגד כל מועמד שהוא, בוודאי כלפי מועמד לא רלוונטי כמו גדעון סער".