ספירת הקולות ממשיכה ותוצאות האמת ממשיכות לזרום, אך מה שבטוח הוא שמפלגת רע"ם היא ההפתעה הגדולה של הבחירות שהתקיימו אתמול (שלישי). יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, הגיב היום על התוצאות בריאיון טלוויזיוני ראשון בתוכנית "שלוש", והתייחס לאפשרויות שעומדות בפני מפלגתו. עבאס בירך על ההישג והצהיר: "רוצים לנצל את המומנטום והפוטנציאל של הממשלה, ולא רק של הכנסת".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רע"ם זכתה בחמישה מושבים בכנסת, למרות שמרבית הסקרים ניבאו שלא תעבור כלל את אחוז החסימה. "אנחנו מרוצים מההישג ומודים למצביעים שלנו. אנחנו מקווים לשמור על המנדט החמישי", אמר עבאס.

רע"ם ככל הנראה תהיה לשון המאזניים עבור שני הגושים שינסו להקים קואליציה בשבועות הקרובים. עם זאת, לעבאס אין מועמד מועדף: "הפרטנר המועדף עלינו הוא זה שיענה על הדרישות שנעלה. אנחנו רוצים להשפיע על מדיניות ועל החלטות לטובת החברה הערבית. קיבלנו הכרעה, ומקווים שגם הצד השני יקבל הכרעה".

מנסור עבאס (צילום: חדשות 12)
מנסור עבאס | צילום: חדשות 12

לפני הבחירות חלה התקרבות מסוימת בין רע"ם לליכוד, שחיזרה אחרי הקולות בחברה הערבית. מאז היחסים התקררו, ונתניהו אף הצהיר כי לא יקים ממשלה בתמיכת רע"ם ועבאס, שלא נשמע מוטרד מכך: "לא אכנס לפרטים, אבל כל אזרח במדינה יודע שפוליטיקאים אומרים דבר אחד ועושים דבר אחר. נמתין לראות איך המצב יתפתח בימים הקרובים, נחכה לתוצאות הסופיות. אנחנו לא מחויבים לאף אחד ולא מעדיפים אף אחד".

בינתיים, עבאס סיפר כי נפגש עם לפיד וסיכם עמו לשוחח אחרי הבחירות. מנתניהו, לטענתו, לא התקבלה עדיין פנייה, אך הוא משאיר את כל האופציות על השולחן, כולל ישיבה בממשלה יחד עם איתמר בן גביר: "רע"ם לא פוסלת את מי שלא פוסל אותה. אם תהיה פנייה ממפלגת שלטון וממועמד לראשות הממשלה, נתייחס לכך בצורה רצינית וננהל את זה בצורה אחראית. הפרטנר שלנו הוא מפלגת שלטון וראשות ממשלה, ולא מפלגות לוויין".