יו"ר מרצ הגיב על ההחלטה בהאג - ועורר סערה: ח"כ ניצן הורוביץ אמר הערב (שבת) כי הוא תומך בשיתוף פעולה עם חקירת בית הדין הפלילי הבין-לאומי, שיבדוק אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה בשנים האחרונות. הורוביץ גם גיבה את עצם קיום החקירה: בימין ובמרכז תקפו אותו בחריפות, בליכוד טענו כי הוא "מפקיר את החיילים" ובימינה הבהירו כי לא יישבו איתו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל", אמר בריאיון לאיילה חסון בערוץ 13. "אני בעד לשתף פעולה איתו ולא לנסות לנגח אותו, ואני אומר את זה בצער גדול. אני לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, אבל היא גם צריכה לשאול את עצמה מה היא עושה כדי למנוע את זה". לדבריו, "הפיתרון מבחינתנו זה לא להגיד ש'האג אנטישמי', אלא לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, להביא להסדר, ואז לא יהיה האג".

ח"כ איילת שקד מימינה מיהרה להגיב: "לא נשב עם מרצ. אמירתו של ניצן הורוביץ שמצדיקה את פעילותו הפוליטית והאנטישמית של בית הדין בהאג ורדיפתו אחרי חיילי צה"ל היא חרפה לכנסת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ הגיב בזעם: "ניצן, דבריך הערב הכעיסו אותי מאוד. כמי ששירת בצה׳"ל 38 שנים וכיהן כרמטכ׳"ל, אני יודע היטב עד כמה צה׳׳ל וחייליו עושים כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. דבריך מהערב חמורים מאוד ואני קורא לך לחזור בך. שום קמפיין פוליטי לא יצדיק מתן לגיטימציה להחלטה המופרכת של בית הדין בהאג". 

מהליכוד נמסר: "ניצן הורוביץ מפקיר את חיילי צה"ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה. מרצ בראשות הורוביץ תהיה שותפה של בנט וגדעון שלא יכולים להקים ממשלה בלי יאיר לפיד כראש ממשלה. רק הליכוד יקים ממשלת ימין יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל ותילחם בהחלטה האנטישמית בהאג".

ח"כ מאי גולן מהליכוד תקפה: "בשביל לעבור את אחוז החסימה ניצן הורוביץ מרשה לעצמו להכפיש את חיילי צה״ל ולהצדיק באופן הזוי, בזוי ובלתי נתפס את החלטת בית דין האנטישמי בהאג שהתקבלה בשבוע שעבר. מרצ היא כבר מזמן לא מפלגה ציונית. מה שכן, היא בהחלט מוזמנת לרוץ לבחירות המתקרבות ברשות הפלסטינית. זה אולי יהיה יותר הולם".

מתקווה חדשה נמסר: "דברי ניצן הורוביץ חמורים ביותר. החלטת בית הדין בהאג היא נגד הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאויימת ביותר בעולם ונגד זכותו של עם ישראל להתיישב בארצו. החלטת בית הדין בהאג היא שערורייתית ומהווה פוליטיזציה של המשפט הבין-לאומי".

 

 

איתמר בן גביר, מועמד מפלגת הציונות הדתית, החריף את הטון: "אני קורא לחקור את ניצן הורוביץ בחשד לבגידה. היועמ"ש חייב להורות עוד הערב על הסרת חסינותו ולהורות על פתיחה בחקירה נגדו בחשד לבגידה במדינת ישראל. מי שתומך בהעמדת חיילי צה"ל לדין בבית דין אנטישמי אין לו מקום בכנסת. שלחתי הערב מכתב ליועמ"ש בו ביקשתי לפתוח בחקירה נגד הורוביץ".