משה גפני, יו"ר מפלגת יהדות התורה, התראיין הערב (שבת) במשדר ראשי המפלגות בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח. גפני התייחס לחשש הגדול מפני בחירות חמישיות והבהיר כי אם לא יהיו גם הפעם 61 ממליצים לבנימין נתניהו, חברי סיעתו "ישקלו היטב" לפני שיעדיפו ללכת למערכת בחירות חמישית. בנוסף, סיפר גפני מדוע לאורך שנים רבות מתמידה מפלגתו בתמיכתה בליכוד בראשות נתניהו, אולם סיפר גם על האפשרות שבה יעדיף לתמוך בגדעון סער או נפתלי בנט. בנוסף הוא התייחס גם למכתב הנאמנות עליו חתמו חברי מפלגתו לתמיכה בנתניהו: "את יודעת שאין לזה שום משמעות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כאשר נשאל גפני מדוע הוא ומפלגתו הולכים כבר שנים עם הליכוד ונתניהו השיב: "אני עם נתניהו הרבה שנים. אני הולך איתו מכיוון שהציבור המסורתי נמצא בליכוד, אם הציבור המסורתי היה במקום אחר, גם אני הייתי הולך למקום אחר". עוד הוא אמר: "אני מחויב לציבור הזה, כמו שהציבור הזה מחויב לי".

ח"כ גפני הבהיר כי הוא "מאוכזב" מכך שנתניהו קורא למצביעי יהדות התורה לבחור במפלגת הציונות הדתית, אך ציין: "אני מכיר אותו הרבה שנים, זה לא רלוונטי". עם זאת שיגר גפני אזהרה לבוחריו: "מציע לאחרים לא להתערב בתוך הציבור החרדי" והבהיר כי הם המפלגה היחידה שתדאג לילדים החרדים.

"אם מישהו אחר יוכל להרכיב ממשלה - אבוא לפה לריאיון נוסף"

משה גפני

"אם לנתניהו לא יהיה 61 אנחנו נשקול לפני שנלך לבחירות חמישיות", אישר ח"כ גפני, שלא פוסל גם אפשרות שבה ימליצו חברי סיעת יהדות התורה על נפתלי בנט או גדעון סער כמועמדים לראשות הממשלה. "הנושא של ימין לא משחק אצלי תפקיד, אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד והוא ימני", אמר.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

"על כל פנים, עדיף לחכות כמה ימים לפני שנגיד 'מה אם לנתניהו לא יהיה רוב'. אני מאמין שזה כן יקרה", אמר גפני. עם זאת הבהיר: "אם מישהו אחר יוכל להרכיב ממשלה - אבוא לפה לריאיון נוסף".

האפשרות שנידרש למערכת בחירות חמישית מטרידה מאוד את ח"כ גפני, שכינה אותה "אסון". עם זאת, מבחינתו אין שאלה מי האדם שאחראי למצב הזה: "ליברמן שלקח קולות מהימין והעביר אותם לשמאל בגלל סיבות אישיות". עוד הוא הוסיף: "הצופים יידעו שמי שאשם במה שקורה כאן היום זה האינטרסים האישיים של ליברמן שמעוניין לפגוע בנו, בגלל שאנחנו בקואליציה עם נתניהו".

שיחה עם אביגדור ליברמן (צילום: ועידת המשפיעים 2021, קשת12)
צילום: ועידת המשפיעים 2021, קשת12

יו"ר מפלגת יהדות התורה התייחס למגפת הקורונה ולמשבר הגדול שיצרה בין הציבור החרדי והציבור הכללי במדינה: "הטעות הגדולה של הממשלה שלא שמו את החינוך בראש סדר העדיפויות". לדברי גפני, "מה שנאמר על ידי הרבנים היה 'צריך לפתוח את מערכת החינוך, אבל לשמור על הנחיות משרד הבריאות'". ח"כ גפני הסביר כיצד מגשרים על הפער בין הנחיות הרבנים והנחיות משרד הבריאות: "כאשר אני צריך לקבל החלטות בכנסת - אני שומע לרב. כאשר את שואלת על הקורונה, במקרה הזה, יש הנחיות של משרד הבריאות".

כאשר נשאל מדוע מסרבים חברי מפלגת יהדות התורה לכהן כשרים בממשלה אמר: "אנחנו לא רוצים לשאת באחריות על דברים שהם בניגוד להלכה". עוד אמר גפני בהקשר זה: "אני משרת את המדינה הרבה יותר טוב בוועדת הכספים מאשר אם הייתי שר".

"לא בטוח שלאדם חרדי יש את הכלים להיות בצבא"

משה גפני

גפני התייחס לביקורת הגדולה של רבים בציבור על החרדים והמפלגות החרדיות: "גם רבים בציבור החילוני רוצים שאני אהיה בוועדת הכספים". על פסק הדין של בג"ץ בנושא הגיור אמר: מדובר בנושא דתי ובנושא צריכים לעסוק אנשים שעוסקים בעניין זה, כפי שטענו כל השנים". בתגובה לשאלה על שירות הציבור החרדי בצבא אמר: "חלק גדול מאיתנו לומד תורה ומשרת את עם ישראל בלימוד תורה וחלק גדול משרת בצבא. הבעיה היא שאני לא בטוח שהצבא נותן את הכלים כדי להיות אדם חרדי בתוך הצבא".

בהמשך הבהיר גפני כי הוא מתנער מדבריו של חבר מפלגתו, ח"כ יצחק פינדרוס, שאמר כי "מי שעברה גיור צה"לי היא שיקסע" וטען: "הוא הראה לי גזיר עיתון שהוא הודיע שהוא חוזר בו". הוא המשיך ואמר: "אולי תשאלי את ליברמן איך יצא לו משפט כזה על המריצה".