בנט בדרך לליכוד? ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לגייס ממליצים כדי שהנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה, אלא שהפעם הוא מעלה הילוך - ומציע לבנט להצטרף לליכוד, בתמורה להמלצה עליו לנשיא בשבוע הבא - כך פורסם אמש (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ההצעה של נתניהו לבנט כוללת שריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, ללא קשר לשאלה מתי הן יתקיימו. בנוסף, מוצע לבנט ייצוג באותו יחס במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה, דהיינו כ-17% מחברי כל המוסד. נתניהו נפגש השבוע עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כדי לקבל את הסכמתו למהלך.

בנט ושקד ביקשו במשך שנים להיכנס לליכוד, ולמעשה יציאתם לדרך העצמאית ב-2013 נבעה מהעובדה שנחסמו בידי נתניהו. כעת מקווה ראש הממשלה כי ההצעה תמנע את חבירתו של בנט לגוש השני, ותסייע לו להקים ממשלה אף על פי שלפי שעה אין לו רוב בשל התנגדות סמוטריץ' להקמת ממשלה בקולות רע"ם.

מימינה נמסר בתגובה על הפרסום: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

התנאי של לפיד לבנט

במקביל, אמש דווח במהדורה המרכזית כי גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מוכן ללכת רחוק מאוד עבור ממשלת שינוי. לפיד ובנט קבעו עקרונית להיפגש עד סוף השבוע בארבע עיניים, לאחר שבנט יחזור מחופשתו בדרום. בינתיים, לפיד העביר מסר לבנט שלפיו הוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה לטובתו - אם יצהיר שהוא מחויב לשינוי ולא יחבור לנתניהו.

ארכיון (צילום: פלאש 90)
יגיעו להסכמות? לפיד ובנט | צילום: פלאש 90

בסביבת בנט מאשרים שהמסר התקבל, אך לא רואים איך בנט יכול להצהיר מראש שלא יחבור לנתניהו אם אין לו עוד ממשלה ביד, כך ש"ישרוף" את עצמו במחנה הימין מבלי שתהיה לו אפשרות ממשית להרכיב ממשלה. בסביבת לפיד אומרים שאין היגיון לוותר על האמון שקיבלו מהבוחרים לטובת בנט רק כדי לגלות שבסופו של דבר הוא חובר לנתניהו. עם זאת, ההערכה היא שלפיד יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה אם יקבל התחייבות אמיתית מבנט.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו התייחס לתוצאות הבחירות לראשונה אחרי הנאום שנשא בליל הבחירות. בעוד שבגוש השינוי מתחבטים בשאלה על מי להמליץ בפני הנשיא, נתניהו - שזקוק להימנעות של רע"ם עבור הקמת ממשלה עם בנט - קרא לו וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער להמליץ עליו כדי שהוא יקים ממשלה יחד איתם.

סער דחה על הסף את ההצעה ותקף את נתניהו. "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אליי כדי שאצטרף אליו", כתב סער בחשבון הטוויטר. "תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגע בישראל".