בעוד כיממה וחצי ייפתחו הקלפיות ברחבי הארץ, ושני הגושים בניסיונות של הרגע האחרון – מי לשמר, ומי לשנות את המגמות בסקרים האחרונים שפורסמו בסוף השבוע. בליכוד חוששים שהנתונים המשמחים, שמראים כאילו נתניהו בדרך הבטוחה להשיג את 61 המנדטים הדרושים להקמת ממשלה בראשותו – יגרמו לשאננות בקרב המצביעים, שיורידו את אחוזי ההצבעה. מנגד, בגוש המרכז-שמאל מתמקדים בניסיון להוציא את המצביעים מהאדישות. כל העדכונים – רגע לפני קו הסיום.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גם נתניהו וגם לפיד ממשיכים לחרוש את הארץ ולקיים כנסים ואירועים שונים, רגע לפני יום הבוחר. ראש הממשלה מבין שהסקרים המעודדים לליכוד ולימין כולו, עשויים לגרום למצביעים הפוטנציאליים לגוש להישאר בבית – ובכך מתמקדים המאמצים שלו.

מנגד, בגוש המרכז-שמאל תמונת מראה: הסקרים שמראים ירידה במנדטים של מחנה השינוי גרמו לדיכאון בגוש, והניסיון הוא לשכנע שניתן להשיג רוב שימנע מנתניהו להקים ממשלה.

בחירות בישראל: הצבעה בקלפי (צילום: ‏אוליבייה  פיטוסי, פלאש/90 )
מתקרבים לפתיחת הקלפיות: המועמדים במאמצים של הרגע האחרון | צילום: ‏אוליבייה פיטוסי, פלאש/90

במקביל, חזית מעניינת נוספת היא בין גדעון סער לנפתלי בנט: עד עכשיו יו"ר תקווה חדשה ויו"ר ימינה תכננו למקד את המאמצים שלהם בבוחרי ליכוד אפשריים, אך עברו לכוון את האש אחד כלפי השני. בשתי המפלגות הגיעו למסקנה שהקהל הליכודי קשיח יחסית, ועשוי שלא לעבור לתמוך באחד מהם.

לכן, בזמן שנותר, סער ובנט ינסו לגדול אחד על חשבון האחר. סער עצמו קרא לבנט להכריז שיילך רק עם ממשלת שינוי, בעוד יו"ר ימינה טען שלסער אין סיכוי.

ניצן הורוביץ (צילום: חדשות 12)
במרצ גובר החשש מאחוז החסימה. יו"ר מרצ הורוביץ | צילום: חדשות 12

בגזרת מפלגות המרכז-שמאל הקטנות – הקונצנזוס בין כולם הוא שמרצ במצב הקשה ביותר. אומנם ההנחה הזו אינה נשענת על סקרים, מאחר שהם אסורים בפרסום כבר מיום שישי, אך נובעת מהתחושב בציבור שמרצ אינה מצליחה לעורר את החברה הערבית לתמוך בה. בפעמים הקודמות, מרצ הצליחה להשיג מנדט שלם מהמגזר – הפעם ישמחו לקבל אפילו חצי מנדט.