יומיים לבחירות, יו"ר ימינה נפתלי בנט מנסה בישורת האחרונה של הקמפיין שלו לבלום מנתניהו ומסער לקחת לו קולות - וגם להפוך את המגמה שמוכרת לו ממערכות הבחירות הקודמות שבה בתוצאות האמת הוא נחלש משמעותית אל מול הסקרים. כל מפלגה תנסה להיכנס לכנסת בכוח המשמעותי ביותר כדי לעצב את פניה של הממשלה הבאה, אך נראה שדווקא במקרה של בנט מדובר בדילמה משמעותית יותר, שאולי ותקבע מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בבחירות הנוכחיות בנט מנסה לעשות הכול כדי לעצור את המגמה שמוכרת לו משלוש מערכות הבחירות הקודמות. במועד א' באפריל 2019 קיבל עם מפלגתו "הימין החדש" 6 מנדטים בסקרים - ובסוף לא עבר אחוז חסימה; במועד ב' קיבל 9 בסקרים וסיים עם 7; בבחירות 2020 קיבל 7 בסקרים והסתפק ב-6 מנדטים; כעת, לפי הסקר החדשות 12 האחרון הוא מקבל 9 מנדטים - וכעת במאמץ האחרון בהחלט הוא מנסה להפוך את המגמה ולבלום מנתניהו ומיריבים אחרים בגוש לקחת לו קולות.

הסיפור של בנט: בחירה בין שתי ממשלות

בעוד שבועיים, ב-6 באפריל תושבע הכנסת ה-24, ובנט יתייצב בפני דילמה קריטית במיוחד לפני שיגיע להמליץ לנשיא - כי כל מנדט קובע ויכול לטרוף את הקלפים, זאת בהנחה שיקבל מספיק מנדטים כדי לקבוע מי תהיה הממשלה. במקרה כזה יש לו שתי אפשרויות.

האפשרות הראשונה היא ממשלת ימין בהרכב שמוכר לנו מממשלות ישראל האחרונות - יחד עם החרדים, סמוטריץ' וכמובן נתניהו. אבל מה יקרה אם הוא יוכל לתת יד לממשלה אחרת - השנייה? זאת ממשלה בהרכב הטרגוני הרבה יותר, שמשתרעת מבנט דרך גדעון סער ועד ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי. אלה, במקרה הטוב, יהיו שתי האפשרויות של של בנט בבואו אל הנשיא - והכול תלוי במספר המנדטים.

יכול להיות שהדילמה של בנט תהיה יותר אכזרית דווקא מבחינתו, כי כמו שזה עולה מהסקרים האחרונים לא תהיה לו את אפשרות הבחירה, אלא במקרה הטוב - או בחירות בפעם החמישית, או ממשלה עם אחד מהצדדים. המשמעות היא שהוא בא עם פחות כושר תמרון משחשב בהתחלה, אבל עדיין לא צריך לרחם עליו כי יהיו לו לא מעט דרישות, שכנראה שמי שיקים ממשלה יצטרך להיענות להן.