עורכת הדין אפרת רייטן, מספר 5 ברשימת מפלגת העבודה לכנסת, התראיינה הבוקר (חמישי) לתוכנית "דקלוינסון" ברשת ב' והצהירה כי מאז ומעולם הצביעה בבחירות למפלגת העבודה, מטעמה היא רצה כעת לכנסת. עם זאת, בריאיון שהעניקה רק לפני כשבוע ל"אולפן שישי", אמרה רייטן כי לא הצביעה למפלגת העבודה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות.

בריאיון שהעניקה לרשת ב', נשאלה רייטן על ההבדלים בין מפלגת העבודה למרצ ועל האפשרות לחיבור בין המפלגות שירדה מעל הפרק. "מרצ הוקמה ב-1992 וכבר הייתה לי זכות בחירה אז כמובן. לא הצבעתי אף פעם למרצ אבל תמיד הצבעתי למפלגת העבודה משום הערכים של מפלגת העבודה והאנשים שעמדו והובילו אותה", אמרה. בהתייחסות למצב הפוליטי כעת אמרה: "מבחינתי זה אותו הדבר. הערכים של מפלגת העבודה הם הישראליות. כן, 'השמאל', ולא להתבייש ולהיכנע לטרמינולוגיה".

ביום שישי האחרון (05.02) התראיינה רייטן ל"אולפן שישי" והתייחסה לשאלת ההצבעה שלה בעבר למפלגת העבודה. לדברי רייטן, היא לא הצביעה לעבודה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות.

למי הצבעת בשנתיים האחרונות?

"לא למפלגת העבודה, למפלגת מרכז אחרת".

למה לא הצבעת לעבודה? 

"כי אני חושבת שהיא הלכה לאיבוד, לא היה שום דבר שאפשר היה להיות גאה בה".

ומה שונה מהותית עכשיו?

"מרב. אני מצטרפת למרב כדי לעשות פה באמת שינוי. אני רוצה להביא נשים למנהיגות שלנו. אני רוצה לדבר בשפה שונה".

הבוקר אמרה רייטן שמאז ומעולם הצביעה למפלגת העבודה, מטעמה היא רצה כעת לכנסת. בשבוע שעבר אמרה שבשלוש מערכות הבחירות האחרונות לא הצביעה למפלגת העבודה - לא כשאבי גבאי היה בראשה ולא כשעמיר פרץ היה בראש המפלגה.

מטעמה של אפרת רייטן נמסר בתגובה: "השאלה שנשאלתי ב'דקלוינסון' הייתה לגבי הבידול בין מרצ לעבודה. על כך עניתי. מפלגת העבודה היא הבית שלי מאז ומעולם. ב'אולפן שישי' עניתי שבבחירות האחרונות לא הצבעתי למפלגת העבודה כי לטעמי היא איבדה את הזהות והדרך וכך גם רבים ממצביעיה. כעת עם השינוי שהביאה מרב שמחתי לחזור הביתה".